In mod normal, este nevoie sa adaugi manual o comanda noua doar in cazul in care un client te contacteaza telefonic, pe email sau pe chat si iti cere ajutorul pentru a plasa o comanda.
In cadrul paginii de adaugare a comenzilor noi, in partea dreapta-sus ai in permanenta butonul Salveaza modificari, pe care trebuie neaparat sa dai click pentru a inregistra comanda creata. De asemenea poti sa generezi o Proforma sau sa Generezi o Factura.
Atunci cand adaugi tu o noua comanda, acesteia ii este atribuit automat un numar, iar primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa alegi statusul comenzii din lista, in functie de stadiul de procesare in care se afla in momentul actual. De regula, adaugarea unei comenzi se face imediat dupa ce ai discutat cu clientul sau chiar in timpul discutiei, asa ca statusul acesteia va fi "Comanda noua" sau "Comanda telefonica" daca vrei sa tii evidenta comenzilor preluate in acest fel.
Optiunea "Clientul a fost contactat telefonic" va fi automat bifata.
Mai jos, trebuie sa completezi informatiile aferente comenzii in tab-urile:
Facturare & Livrare
Acest tab este dedicat informatiilor despre client - datele sale personale si datele de contact necesare pentru livrare. Primul lucru pe care trebuie sa il faci aici este sa alegi tipul de client:
- Client Existent
Alege aceasta optiune in cazul in care adaugi o comanda pentru un client care a mai comandat produse din magazinul tau si care are deja un cont. Un click pe butonul Selecteaza Client va deschide un pop-up cu lista completa de clienti unde il poti cauta pe cel pentru care adaugi comanda. Dupa ce ai ales clientul, lista se va inchide si datele acestuia iti vor aparea pe pagina de adaugare a comenzii.
- Client Nou
Daca adaugi o comanda pentru un client nou, este nevoie sa ii creezi acestuia un cont aferent. Un click pe butonul Creeaza Cont va deschide un pop-up in care trebuie sa atribui clientului respectiv un grup, un agent de vanzari, si sa ii introduci numele, prenumele, adresa de email si numarul de telefon. Ai posibilitatea de a atribui tag-uri clientilor noi si va trebui sa bifezi daca va fi sau nu activ contul creat. Dupa introducerea acestor informatii, da click pe butonul Salveaza Client.
Indiferent daca este vorba de un client existent, unul nou, ai optiunea de a introduce date de facturare diferite de cele de livrare daca ti s-a cerut acest lucru.
Produse
In acest tab vei introduce continutul comenzii pe care o adaugi: produsul sau produsele si, daca este cazul, serviciile.
Un click pe butonul Adauga Produs va deschide un pop-up cu lista completa a produselor din magazinul tau. Cauta si selecteaza produsul dorit si introdu cantitatea corecta in partea de jos a ferestrei. Repeta acesti pasi pentru a adauga mai multe produse.
Pentru o comanda mai mare, cu multe produse, poti folosi butonul Import. Acest buton iti va permite importul produselor in comanda sub forma de fisier TSV (fisier text cu valori separate prin TAB) sau XLS (fisier Excel). Fisierul trebuie sa contina maxim 100 de produse si va fi importat print-un click pe butonul Seleteaza Fisier din pop-ul ca cel din imaginea de mai jos. De asemenea, in acelasi pop-up poti Sterge toate produsele care exista in comanda daca bifezi aceasta optiune.
Butonul Adauga Serviciu iti va deschide lista de servicii, in cazul in care le oferi si clientul a optat pentru ele.
Tot in acest tab ai posibilitatea sa aplici un cod de reducere daca este cazul, si sa alegi metoda de transport si costul acestuia.
Ai posibilitatea sa schimbi costul livrarii in cazul in care acesta fluctueaza in functie de produsele comandate, de greutatea acestora sau din alte motive. Pentru a aplica noul cost de livrare, da click pe Aplica.
Ai posibilitatea sa schimbi cota TVA, in cazul in care setarile initiale pe care poti sa le vezi AICI, au fost facute gresit, s-a schimbat cota TVA pentru tara respectiva iar tu nu ai facut inca update-ul necesar sau din alte motive. Pentru a aplica noua cota TVA da click pe Aplica cota TVA.
Impartirea comenzii
Daca este cazul ai posibilitatea sa imparti comanda in doua comenzi de sine statatoare. Poti face acest lucru dand click pe . Dupa ce dai click pe acest buton ti se va deschide un pop up unde vei vedea Statusul Comenzii, Produsele din comanda, Cantitatea si Pretul acestora. Dand click pe casuta din stanga produselor, le vei alege pe acelea pe care vrei sa le muti pe o comanda noua. Dupa ce ai ales produsele da click pe butonul Imparte Comanda, iar produsele vor fi mutate pe o comanda noua.
In acelasi popup de impartire a comenzii poti crea o comanda in avans. Pentru campul Tip trebuie sa selectezi optiunea Creeaza o comanda de avans. Aceasta functionalitate va permite plata in avans pentru comanda. Aceasta plata in avans se poate face integral sau partial (intr-un anumit procent), in functie de cum decizi sau te intelegi cu clientul.
Print-area comenzii
Ai posibilitatea de a printa comanda dand click pe butonul . In print vei vedea statusul comenzii, produsele prezente in comanda, cantitatea si pretul acestora.
Plata
In acest tab vei alege metoda prin care clientul va plati comanda. Initial este disponibila doar optiunea Numerar dar, daca ti-ai activat si configurat aplicatii de plata, si acestea vor aparea aici.
Tot din acest tab vei avea posibilitatea sa trimiti si Link de Plata pentru comenzile care au statusul "Comanda nu a fost platita". Vei avea posibilitatea sa trimiti Link de Plata doar dupa aproximativ o ora de la inregistrarea comenzii, dand click pe butonul Trimite link de plata care iti apare in tab-ul Plata.
Dupa trimiterea link-ului de plata, clientul va primi un mail din care va avea posibilitatea sa ajunga in pagina de plata, unde sa achite comanda. In cazul in care clientul nu plateste comanda in 24 de ore, link-ul de plata expira si va trebui sa ii trimiti unu nou.
In cazul in care clientul nu reuseste sa achite comanda in pagina de finalizare comanda, in contul de client la sectiunea Istoric Comenzi are posibilitatea sa reincerce plata, dand click pe butonul Reincearca Plata. Dupa ce da click pe acest buton va fi redirectionat catre pagina procesatorului de plati, unde va putea achita comanda.
AWB
In acest tab ai posibilitatea sa selectezi firma de curierat prin intermediul careia va fi livrata comanda, in cazul in care ti-ai activat si configurat una sau mai multe aplicatii de transport.
In cazul in care curierul cu care colaborezi nu este integrat in platforma, ai posibilitatea sa creezi AWB manual. Aici va trebui sa introduci informatiile aferente AWB-ului, informatii primite in aplicatia de curierat folosita.
Pentru metodele de livrare Fan Curier, Urgent Cargus si Nemo Express, dupa predarea coletului catre curier ai posibilitatea sa urmaresti cu exactitate traseul acestuia.
Facturi
In acest tab poti genera factura sau proforma aferenta comenzii, in cazul in care ti-ai activat si configurat aplicatia SmartBill.
Nota: In acest caz, butoanele "Proforma" si "Genereaza factura" din partea de sus a paginii de adaugare a comenzii nu mai sunt disponibile.
Fisiere
Ai posibilitatea sa trimiti clientilor diferite fisiere in comanda. Pentru a face acest lucru urmeaza pasii de mai jos:
Pasul 1: acceseaza sectiunea Setari din Meniul Principal, optiunea General.
Pasul 2: in sectiunea Checkout -> Incarca fisiere la comanda alege optiunea DA.
Dupa ce ai selectat optiunea DA in cazul in care ai activa aplicatia Grupuri de Clienti, vei putea sa alegi care grup de clienti sa aiba posibilitatea sa iti trimita fisere la finalizare comenzii.
Daca ai activa aplicatia Grupuri de Clienti si unul dintre clientii tai ataseaza un fisier in pagina de Finalizare Comanda vei putea vedea acest fisier in sectiunea Comenzi, tab-ul Fisiere.
In cazul in care nu ai activa aplicatia Grupuri de Clienti, clienti magazinului tau nu vor avea posibilitatea sa iti trimita fisiere, doar tu vei putea sa atasezi fisiere in mail-urile trimise carte ei.
Pasul 3: pentru a atasa fisierul pe care il selectezi din sectiunea Comenzi, tab-ul Fisiere trebuie sa adaugi variabila {{emailFiles}} in template-ul de mail in care vrei sa se trimita fisierul.
Pasul 4: acceseaza sectiunea Continut, Email si alege template-ul de mail in care doresti sa atasezi fisierul. Adauga in mail variabila {{emailFiles}} si un text care sa introduca fisierul.
Daca luam ca si exemplu template-ul de mail din poza de mai sus atunci fisierul adaugat din sectiunea Comenzi, tab-ul Fisiere va fi trimis clientului in momentul in care comanda ajunge in statusul Comanda Livrata. In functie de mail-ul in care atasezi variabila, fisierul va fi trimis in momentul in care comanda ajunge in statusul pentru care se trimite respectivul mail.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.