In mod normal, este nevoie sa adaugi manual o comanda noua doar in cazul in care un client te contacteaza telefonic, pe email sau pe chat si iti cere ajutorul pentru a plasa o comanda.
In cadrul paginii de adaugare a comenzilor noi, in partea dreapta-sus ai in permanenta butonul Salveaza modificari, pe care trebuie neaparat sa dai click pentru a inregistra comanda creata. De asemenea poti sa generezi o Proforma sau sa Generezi o Factura.
Atunci cand adaugi tu o noua comanda, acesteia ii este atribuit automat un numar, iar primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa alegi statusul comenzii din lista, in functie de stadiul de procesare in care se afla in momentul actual. De regula, adaugarea unei comenzi se face imediat dupa ce ai discutat cu clientul sau chiar in timpul discutiei, asa ca statusul acesteia va fi "Comanda noua" sau "Comanda telefonica" daca vrei sa tii evidenta comenzilor preluate in acest fel.
Optiunea "Clientul a fost contactat telefonic" va fi automat bifata.
Mai jos, trebuie sa completezi informatiile aferente comenzii in tab-urile:
Facturare & Livrare
Acest tab este dedicat informatiilor despre client - datele sale personale si datele de contact necesare pentru livrare. Primul lucru pe care trebuie sa il faci aici este sa alegi tipul de client:
- Client Existent
Alege aceasta optiune in cazul in care adaugi o comanda pentru un client care a mai comandat produse din magazinul tau si care are deja un cont. Un click pe butonul Selecteaza Client va deschide un pop-up cu lista completa de clienti unde il poti cauta pe cel pentru care adaugi comanda. Dupa ce ai ales clientul, lista se va inchide si datele acestuia iti vor aparea pe pagina de adaugare a comenzii.
- Client Nou
Daca adaugi o comanda pentru un client nou, este nevoie sa ii creezi acestuia un cont aferent. Un click pe butonul Creeaza Cont va deschide un pop-up in care vei introduce numele, prenumele, adresa de email si parola clientului. Dupa introducerea acestor informatii, pop-up-ul se va inchide si va trebui sa completezi detaliile de livrare pe pagina de adaugare comenzii.
- Client fara cont
Alege aceasta optiune daca nu doresti sa creezi sau sa selectezi un cont de client. In acest caz, va fi nevoie doar sa completezi detaliile de livrare ale acestuia.
Indiferent daca este vorba de un client existent, unul nou sau unul fara cont, ai optiunea de a introduce date de facturare diferite de cele de livrare daca ti s-a cerut acest lucru.
Produse
In acest tab vei introduce continutul comenzii pe care o adaugi: produsul sau produsele si, daca este cazul, serviciile.
Un click pe butonul Adauga Produs va deschide un pop-up cu lista completa a produselor din magazinul tau. Cauta si selecteaza produsul dorit si introdu cantitatea corecta in partea de jos a ferestrei. Repeta acesti pasi pentru a adauga mai multe produse.
Butonul Adauga Serviciu iti va deschide lista de servicii, in cazul in care le oferi si clientul a optat pentru ele.
Tot in acest tab ai posibilitatea sa aplici un cod de reducere daca este cazul, si sa alegi metoda de transport si costul acestuia.
Impartirea comenzii
Daca este cazul ai posibilitatea sa imparti comanda in doua comenzi de sine statatoare. Poti face acest lucru dand click pe . Dupa ce dai click pe acest buton ti se va deschide un pop up unde vei vedea Statusul Comenzii, Produsele din comanda, Cantitatea si Pretul acestora. Dand click pe casuta din stanga produselor, le vei alege pe acelea pe care vrei sa le muti pe o comanda noua. Dupa ce ai ales produsele da click pe butonul Imparte Comanda, iar produsele vor fi mutate pe o comanda noua.
Print-area comenzii
Ai posibilitatea de a printa comanda dand click pe butonul . In print vei vedea statusul comenzii, produsele prezente in comanda, cantitatea si pretul acestora.
Plata
In acest tab vei alege metoda prin care clientul va plati comanda. Initial este disponibila doar optiunea Numerar sau Ramburs dar, daca ti-ai activat si configurat aplicatii de plata, si acestea vor aparea aici.
Tot din acest tab vei avea posibilitatea sa trimiti si Link de Plata pentru comenzile care au statusul "Comanda nu a fost platita". Vei avea posibilitatea sa trimiti Link de Plata doar dupa aproximativ o ora de la inregistrarea comenzii, dand click pe butonul Trimite link de plata care iti apare in tab-ul Plata.
Dupa trimiterea link-ului de plata, clientul va primi un mail din care va avea posibilitatea sa ajunga in pagina de plata, unde sa achite comanda. In cazul in care clientul nu plateste comanda in 24 de ore, link-ul de plata expira si va trebui sa ii trimiti unu nou.
AWB
In acest tab ai posibilitatea sa selectezi firma de curierat prin intermediul careia va fi livrata comanda, in cazul in care ti-ai activat si configurat una sau mai multe aplicatii de transport.
In cazul in care curierul cu care colaborezi nu este integrat in platforma, ai posibilitatea sa creezi AWB manual. Aici va trebui sa introduci informatiile aferente AWB-ului, informatii primite in aplicatia de curierat folosita.
Facturi
In acest tab poti genera factura sau proforma aferenta comenzii, in cazul in care ti-ai activat si configurat aplicatia SmartBill.
Nota: In acest caz, butoanele "Proforma" si "Genereaza factura" din partea de sus a paginii de adaugare a comenzii nu mai sunt disponibile.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.