Pe pagina Comenzi vei gasi lista completa si detaliata a tuturor comenzilor inregistrate vreodata in magazinul tau, inclusiv cele pe care le-ai adaugat tu, manual, pentru clienti, vei putea sa cauti o anumita comanda si sa setezi diferite culori pentru statusurile comenzilor tale.
Ai intotdeauna posibilitatea de a adauga o noua comanda dand click pe butonul Adauga o comanda noua din coltul dreapta-sus al paginii. Daca ai nevoie de ajutor, poti gasi toate informatiile de care ai nevoie AICI.
- Lista completa a comenzilor
- Cautarea unei comenzi
- Adaugarea unui status nou
- Setarea culorii statusurilor
- Creare grup de statusuri
- Categorii de fisiere
- Facturi
- Preview componente comanda
1. Lista completa de comenzi
Comenzile sunt afisate sub forma unui tabel in care le poti ordona cronologic sau invers cronologic (click pe coloana Comanda). Tabelul are urmatoarele coloane:
- Comanda – cuprinde statusul comenzii, agentul care a procesat comanda, numarul, data la care a fost facuta, valoarea totata, metoda de plata si metoda de transport.
- Client – cuprinde numele cleintului si informatii despre contul acestuia in magazinul tau.
- Optiunea Detalii – iti permit sa vezi toate detaliile comenzii respective
2. Cautarea unei comenzi
Folosind sistemul de cautare rapida din partea de sus a paginii, poti gasi una sau mai multe comenzi in lista afisata cautand dupa unul dintre detaliile acesteia:
- Numarul comenzii/facturii - introdu numarul comenzii sau al facturii cautate in acest camp si da click pe butonul Cauta
- Informatiile clientului - introdu numele, adresa de email sau numarul de telefon al acestuia in campul Client si da click pe Cauta
- Statusul comenzii - alege tipul de comanda (comanda noua, telefonica, returnata etc.) din campul Comenzi si da click pe Cauta
- Produsul comandat - introdu denumirea produsului din comanda in campul Produs si da click pe Cauta
- Data comenzii - alege din campul Data Comenzii un interval sau o data exacta si da click pe butonul Cauta
- Data de livrare - alege din campul Data Livrare un interval sau o data exacta si da click pe butonul Cauta
- Comanda din - selecteaza de unde a fost plasata comanda: comanda din Website sau comanda din eMag Marketplace.
- Contactat - selecteaza daca a fost sau nu contactat clientul.
- Agent de vanzari - selecteaza Agentul de Vanzari care s-a ocupat de respectiva comanda.
- Factura - selecteaza daca s-a emis sau nu factura pentru comanda pe care vrei sa o cauti.
- AWB - selecteaza daca s-a generat sau nu AWB pentru comanda pe care vrei sa o cauti.
Daca doresti sa renunti la cautare, este suficient sa dai click pe butonul Sterge filtre si iti va fi afisata din nou lista cu toate comenzile plasate in magazinul tau.
3. Adaugarea unui status nou
Pentru a adauga un status nou, da click pe butonul Adauga o Stare Noua din partea dreapta-sus.
Aici trebuie:
- Sa completezi Denumirea statusului.
- Sa selectezi Grupul de statusuri din care acesta face parte.
- Sa alegi daca vrei ca statusul sa fie Afisat la notificari. Daca alegi Da, in mesajele din sectiunea de notificari vor aparea si comenzile cu acest status.
- Sa alegi Culoarea statusului.
- Sa setezi Tipul de Status.
In cazul in care selectezi ca si Tip Status - Vanzare, acest status nu va modifica stocul produsului.
In cazul in care selectezi ca si Tip Status - Retur, acest status va repune stocurile produselor si produsele vor fi excluse din rapoartele de vanzari.
Comenzile ce au statusuri cu optiunea Da selectata pentru campul Afiseaza la notificari vor fi afisate in sectiunea Notificari din partea de sus a ecranului.
4. Setarea culorii statusurilor
Ai posibilitatea sa setezi fiecarui status din magazinul tau online o anumita culoare. Aceste culori sunt utile pentru a diferentia mai usor o comanda noua, una telefonica, finalizata, neplatita, returnata, preluata, anulata, platita sau livrata.
Poti face asta dand click pe rotita din dreptul butonului Adauga o Comanda Noua.
Dupa ce ai dat click pe rotita, ti se va deschide o noua pagina, unde iti vor fi afisate toate statusurile din magazinul tau online.
In dreptul fiecarui status exista un buton cu trei punte, pe care trebuie sa dai click pentru a putea redenumi statusul si pentru a-i stabili acestuia culoarea.
Ai posibilitatea sa setezi o culoare pentru fiecare status. Dupa setarea culorii nu uita sa dai click pe butonul Salveaza.
In functie de culorile setate, vei putea sa deosebesti statusul comenzilor din pagina Comenzi.
5. Grup de statusuri
In sectiunea in care ai posibilitatea sa setezi cate o culoare pentru statusurile comenzilor, ai posibilitatea sa creezi si Grup de statusuri. Acestea te ajuta sa grupezi statusurile comenzilor intr-un grup anume.
Pentru a crea un Grup de statusuri da click pe butonul Adauga in Grup.
Ti se va deschide o pagina in care va trebui sa completezi:
Denumire - completeaza denumirea grupului pentru al recunoaste cu usurinta.
Culoare - selecteaza o culoare pentru grupul respectiv.
Nume public - completeaza numele grupului care ii va fi afisat clientului.
Descriere publica - completeaza descrierea pe care o va vedea clientul in momentul in care isi verifica statusul comenzii.
Dupa completarea infromatiilor nu uita sa dai click pe butonul Salveaza.
Dupa crearea grupurilor va trebui sa atribui un status pentru fiecare dintre acestea.
Pentru a atribui un status unui grup de statusuri da click pe cele trei puncte din dreptul statusului caruia vrei sa ii atribui grupul.
In sectiunea Grup, alege denumirea grupului pe care vrei sa il atribui statusului respectiv si da click pe butonul Salveaza.
Dupa crearea grupurilor si atribuirea statusurilor de comanda aferente clienti tai vor putea sa isi verifice statusul comenzii, chiar si fara cont. Pentru a verifica statusul comenzii, clientul va trebui sa introduca numarul comenzii si adresa de email de pe care s-a facut comanda.
6. Categorii de fisiere
Tot in sectiunea destinata setarilor (click pe butonul rotita, asa cum este mentionat la pasul 4), poti adauga sau edita categorii de fisiere, pe care ulterior le poti adauga ca si atasamente la email-urile trimise clientilor. Completeaza campul Nume categorie cu denumirea categoriei de fisiere si da click pe butonul Adauga. Poti adauga una sau mai multe categorii.
Categoriile de fisiere ajuta in procesul de automatizare a email-urilor trimise catre clienti dupa plasarea comenzilor. Odata creata o categorie (si fisierele adaugate la comanda), poti seta Email Bot-ul sa trimita fisierele selectate clientilor, in mod automat.
Dupa crearea categoriei de fisiere, va trebui sa adaugi fisierele la comenzile plasate de clienti. Pentru asta, va trebui sa accesezi sectiunea Comenzi > click pe butonul Adauga o comanda noua. Se va deschide o fereastra cu tab-uri, ca cea de mai jos. Fiecare tab se poate seta in functie de comanda primita.
In tab-ul Fisiere vei putea incarca fisiere in categoriile de fisiere create. Selecteaza denumirea Categoriei de fisiere din meniul drop-down si da click pe butonul Selecteaza fisier. Selecteaza fisierul dorit din locatia unde este salvat si da click pe butonul Open. Fisierul va aparea sub forma unui tabel, ca in imaginea de mai jos.
Dupa ce ai parcurs acesti pasi pentru crearea categoriilor de fisiere, poti desemna Email Bot-ul sa trimita email-uri ce contin fisierele adaugate la comenzi. Daca doresti sa afli mai multe despre cum poti seta un Email Bot da click AICI.
7. Facturi
Cu ajutorului butonului Facturi, poti vizualiza facturile aferente comenzilor din magazin. Un click pe acest buton va deschide Lista facturi, ce contine facturile generate in magazin.
In meniul Lista facturi poti cauta o anumita factura, introducand numarul si data facturii sau numarul comenzii in campul Comanda / Factura.
8. Preview componente comanda
Poti previzualiza cu usurinta produsele componente ale comenzilor, fara a mai fi nevoie sa accesezi detaliile fiecarei comenzi in parte. Astfel, va fi mai usor sa gestionezi comenzile, indeosebi cele cu produse speciale.
Trebuie doar sa dai click pe sageata din dreptul numarului de produse a comenzii, pentru a deschide lista cu produse comandate, asa cum se vede in imaginea de mai jos.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.