Din Meniul Principal, alege sectiunea Setari si optiunea General pentru adaugarea informatiilor generale despre firma si magazinul tau. Se va deschide o pagina cu 6 tab-uri, pe care va trebui sa le completezi astfel:
Configurari Generale
- Alege Tara/Tarile in care este disponibila livrarea produselor din magazinul tau online.
- Alege Optiunile de afisare a preturilor - adica moneda in care acestea vor fi afisate pe site.
- Daca faci modificari majore la designul magazinului tau sau adaugi un numar mare de produse prin import, pe durata acestui proces poti activa pagina Site in constructie asa incat magazinul sa nu poata fi accesat.
- Introdu denumirea magazinului tau online.
- Selecteaza Logo-ul magazinului tau. Acesta iti reprezinta magazinul si este folosit si in facturile generate de Gomag.
- Alege daca vrei sau nu ca logo-ul sa fie vizibil in magazin. Iti recomandam sa alegi optiunea "Da" pentru ca vizitatorii magazinului sa poata asocia produsele tale cu un logo.
- Alege Favicon-ul care va fi afisat in fereastra browser-ului. Acesta trebuie sa aiba dimensiunea de 32x32 px si format PNG.
- Introdu un text copyright care defineste identitatea site-ului tau.
- Alege daca vrei sau nu sa le oferi vizitatorilor magazinului tau posibilitatea de a se inregistra.
- Alege daca vrei sau nu sa afisezi grupul din care face parte clientul in contul acestuia.
- Alege daca vrei ca agentul de vanzari atribuit clientului sa se adauge si la comenzile acestuia.
- Alege daca clientul trebuie sa fie logat sau nu pentru a finaliza comanda.
- Alege daca vrei sa afisezi toate metodele de transport. Cele care nu corespund locatiei clientului se vor afisa ca fiind inactive.
- Alege daca vrei sa afisezi data si ora pentru livrare. Afisand acest camp, clientul va putea selecta data si ora la care sa ii fie livrat coletul.
- In cazul in care la data si ora pentru livrare alegi optiunea DA va trebui sa stabilesti Numarul de luni in avans pentru livrare si Zile si Ore pentru Livrare care vor fi afisate in pagina de Finalizare Comanda.
- Alege daca vrei sa excluzi ora din data livrari. Eliminand acest camp, clientul nu va mai putea selecta ora la care sa ii fie livrat coletul.
- Alege daca permiti clientilor sa incarce fisiere la finalizarea comenzii sau nu. Aceasta optiune este disposibila doar daca clientul este autentificat in cont.
- Selecteaza grupurile de clienti care pot sa faca upload de fisiere la finalizarea comenzii.
Clienti tai vor avea posibilitatea sa isi aleaga data livrarii in pagina de Finalizare Comanda, in sectiunea Livrare.
- Alege daca vrei ca descrierile categoriilor sa fie afisate in magazin. Tine cont de faptul ca decizia de cumparare a vizitatorilor magazinului poate fi puternic influentata de o descriere buna, asa ca ascunderea acesteia nu este recomandata.
- Selecteaza pozitia descrieri, aceasta poate fi afisata deasupra listei de produse sau sub lista de produse.
- Alege daca vrei ca preturile produselor sa fie vizibile in magazin, sa le fie ascunse tuturor vizitatorilor sau sa fie vizibile doar pentru clienti autentificati.
- Alege daca permiti adaugarea de review-uri de catre clienti sau nu.
- Alege daca oferi sau nu posibilitatea de a incarca imagini la adaugarea review-urilor.
- Alege daca vrei ca marca produselor sa fie afisata in detaliile acestora.
- Seteaza termenul de livrare implicit, care va fi vizibil in magazin doar in cazul produselor pentru care nu ai completat aceasta informatie in momentul adaugarii lor.
- Selecteaza o imagine implicita folosita pentru produse care nu au imagine.
Dupa completarea informatiilor nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a nu pierde informatiile introduse.
Date Facturare
- Introdu Seria facturi.
- Introdu Numarul de la care incepe numerotarea facturilor pe parcursul anului in curs.
- Introdu Seria proformei.
- Introdu Numarul de la care incepe numerotarea proformelor pe parcursul anului in curs.
- Alege daca se va afisa sau nu pe factura TVA-ul la incasare.
- Alege daca vrei sau nu sa ai Numere de factura consecutive. In cazul in care selectezi optiunea DA, se va lua in considerare cel mai mare numar de factura existent vreodata. In cazul in care selectezi optiunea NU, se va lua in considerare cel mai mare numar de factura din anul in curs.
- Completeaza daca vrei sa afisezi un Text implicit in subsolul facturilor.
- Alege daca esti sau nu Platitor de TVA.
Daca pe parcurs vei schimba aceasta optiune din platitor de TVA in neplatitor de TVA sau invers, nu uita sa modifici si cota TVA aferenta produselor.
In cazul in care magazinul tau online vinde doar intr-o singura tara, va trebui sa completezi cota TVA implicita pentru tara respectiva.
In cazul in care magazinul tau online vinde in mai multe tari, ai posibilitatea sa stabilesti cota TVA si pentru restul tarilor. De asemenea ai posibilitatea sa adaugi o cota TVA particulara pentru fiecare tara, dand click pe butonul Adauga cota TVA.
Dupa ce dai click pe butonul Adauga cota TVA va trebui sa selectezi tara/tarile pentru care se aplica noua cota de TVA, sa introduci cota si sa dai click pe Adauga.
In sectiunea Cote TVA vei putea sa vezi cota TVA pentru Romania, cota TVA pentru restul tarilor si cota TVA pentru fiecare tara pentru care a fost setata o cota TVA proprie. Tot aici, vei putea sa adaugi noi cote TVA, sa schimbi sau sa stergi cotele TVA existente.
- Adauga denumirea firmei.
- Optional, introdu alte detalii despre firma: CUI, Numar Registrul Comertului, Capital Social, Banca, IBAN si datele sediului social: Judet, Oras, Adresa.
Dupa completarea informatiilor nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a nu pierde informatiile introduse.
Date Contact
Pentru un plus de incredre completeaza datele de contact la care clientii tai sa poata apela.
Adauga adresa de email si numarul de telefon. Este indicat sa adaugi adresa de email dedicata domeniului tau (de exemplu: adresa@domeniu.ro), si nu una generala (de exemplu: domeniu@yahoo.com), de asemenea numarul de telefon sa fie numarul firmei.
Poti sa mai adaugi informatii precum: Judet, Oras, Adresa, Cod Postal si orarul firmei.
De asemenea, poti adauga o persoana de contact pentru a crea o legatura mai personala intre reprezentantii firmei tale si clientii tai. Informatiile despre persoana de contact vor fi vizibile in pagina de contact a magazinului.
Totodata poti sa adaugi si alte canale prin care clientii tai te pot contacta: Facebook sau Skype. Pentru conectarea prin Facebook, trebuie sa iti activezi aplicatia Facebook Login. Vezi cum faci configurarile necesare in ACEST ARTICOL.
Dupa completarea informatiilor nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a nu pierde informatiile introduse.
Pozitionare pe Harta
In cazul in care firma ta are un sediu la care poti primi vizitele clientilor, adauga harta cu adresa acestui sediu in magazin pentru a fi mai usor de gasit.
Dupa completarea informatiilor nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a nu pierde informatiile introduse.
Social Media
Aici poti adauga URL-urile profilelor de Facebook, Instagram, Youtube, Vimeo, Pinterest, Twitter si LinkedIn ale afacerii tale.
Dupa completarea informatiilor nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a nu pierde informatiile introduse.
Robots.txt
Completeaza in Robots.txt paginile care nu vrei sa fie indexate in Google.
Disallow: /politica-de-confidentialitate)
Fiecare pagina care nu vrei sa fie indexata trebuie completata pe un rand nou.
Dupa completarea informatiilor nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a nu pierde informatiile introduse.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.