Cursuri Online este o aplicatie cu ajutorul careia vei putea sa adaugi produse digitale in magazinul tau online. Pentru a activa aceasta aplicatie acceseaza sectiunea Gomag Apps si cauta aplicatia Cursuri Online.
In setarile aplicatiei alege daca doresti sau nu ca produsele digitale gratuite sa se poata adauga in contul clientului fara comanda, bifand Da sau Nu la optiunea Adauga in cont. Doar clientii cu cont inregistrat vor putea accesa aceste produse.
Mai departe alege daca doresti sau nu sa Afisezi procentul de finalizare a cursului.
Apoi, alege Da sau Nu pentru optiunea Afiseaza butonul cere oferta. Implicit optiunea este setata pe Nu, iar cand este setat Da se va afisa butonul "Cere oferta" in loc de "Gratuit" atunci cand pretul unui produs nu este setat. De asemenea, aceasta optiune va fi disponibila doar daca la campul Adauga in cont este setat Nu.
Da click pe butonul Salveaza, apoi pe butonul Activeaza.
1. Adauga un produs digital
Dupa activarea aplicatiei, in momentul in care doresti sa adaugi un produs nou va trebui sa alegi tipul produsului. Pentru a adauga un Produs Digital, va trebui sa selectezi aceasta optiune si sa dai click pe butonul Selecteaza Tipul.
Dupa ce ai ales sa adaugi un Produs Digital urmeaza pasii:
Pasul 1: Introdu informatiile generale despre produs
Pasul 2: Stabileste pretul si stocul produsului
Pasul 3: Adauga cursuri online
Pasul 4: Alege categoria in care va fi inclus produsul
Pasul 5: Stabileste atributele produsului
Pasul 6: Adauga imagini si/sau video
Pasul 7: Optimizeaza pagina produsului
Pasul 8: Alege unde va fi afisat produsul
Pasul 9: Alege produse pentru cross-sell si up-sell
Pasul 1: Introdu informatiile generale despre produs
- Denumire - introdu numele produsului.
- Activ in magazin - alege "Da" pentru ca produsul va fi vizibil in magazin, "Nu" pentru ca el sa fie ascuns sau "In intervalul" pentru ca produsul sa fie vizibil doar intr-un anumit interval de timp.
- Marca – aici poti introduce marca, producatorul, autorul etc.
- Descriere – scrie o descriere reprezentativa si cat mai completa a produsului.
- Descriere scurta – adauga o descriere care sa cuprinda cele mai importante detalii despre produs. Aceasta descriere va aparea pe pagina produsului langa imaginea acestuia.
Pasul 2: Stabileste pretul si stocul produsului
- Pret intreg – Scrie pretul produsului.
- Pret redus - Completeaza doar daca vrei sa oferi o reducere pentru acest produs.
- Pret de Achizitie - Completeaza pretul de achizitie al produsului.
- Pretul include TVA – Precizeaza daca pretul include sau nu TVA.
- Moneda - Alege moneda in care este exprimat pretul.
- Cota TVA – Specifica valoarea TVA-ului.
- TVA pentru Persoane Juridice - Alege cota TVA pentru facturarea catre persoane juridice. Poti alege intre cota Standard sau Diferit. Daca alegi diferit va aparea un camp unde va trebui sa completezi cota TVA.
- Unitate de masura - Daca este cazul specifica unitatea de masura a produsului.
- Cod Produs (SKU) – Introdu codul care identifica in mod unic produsul in intreg magazinul. Poti introduce litere, cifre si simboluri.
- Cod de Bare - introdu codul global de identificare al produsului: EAN, ISBN, UPC, ISSN.
- Stoc – Completeaza volumul stocului pentru acest produs.
- Stare stoc – Alege starea stocului, vizibila in partea publica a magazinului tau, dintre urmatoarele valori: In stoc, Nu este in stoc, La comanda, Precomanda. Daca ai ales ca stocurile sa fie gestionate, pentru produsele cu statusul “In stoc” care au stocul 0 statusul afisat va fi “Nu este in stoc”.
- Gestiunea stocul – Alege daca situatia stocurilor va fi actualizata pe baza comenzilor efectuate sau nu.
- Cantitate minima - Introdu cantitatea minima pe care un client trebuie sa o comande.
- Cantitate maxima - Introdu cantitatea maxima pe care un client poate sa o comande.
- Multiplu de cantitate - Completeaza acest camp in cazul in care produsul pe care il adaugi poate fi comandat doar intr-o anumita cantitate, mai mare de 1. De exemplu, daca introduci valoarea 5, clientii vor putea cumpara doar 5, 10, 15 etc. bucati din acest produs.
- Se aduce la comanda – Produsul poate fi comandat chiar daca nu mai este in stoc. Produsele care au activata aceasta optiune au statusul “La comanda”.
- Durata de livrare – Poti completa acest camp cu informatii referitoare la durata de activare a produsului digital in contul clientului.
Pasul 3: Adauga cursuri online
Pentru a adauga continut digital da click pe butonul Adauga Lectie.
-
-
- Nume pagina - introdu o denumire a paginii, care sa ajute in identificarea acesteia.
- Titlu - introdu titlul lectiei.
- Continut - introdu continut text.
- Video - introdu link-ul video aferent lectiei. Ai posibilitatea sa introduci link-uri din Youtube sau Vimeo.
- Selecteaza fisier - adauga un fisier in formatul JPG, JPEG, PNG, GIF, PDF, zip, docx, txt, csv, xlsx, xls, webp, svg, mp3, m4a, doc pana la dimensiunea maxima de 20MB.
- Tag-uri - ai posibilitatea sa atribui un tag lectiei respective.
- Capitol - acest camp iti ofera posibilitatea de a adauga capitole in curs. Capitolele unui curs pot, de asemenea, fi mutate sau schimbate.
- Vizibil - alege "Da" pentru ca lectia sa fie vizibila in magazin, "Nu" pentru ca ea sa fie ascunsa sau "In intervalul" pentru ca lectia sa fie vizibila doar intr-un anumit interval de timp.
- SEO
-
- URL - Acest URL se genereaza automat din denumirea produsului, fiind unic. Iti recomandam sa nu il modifici pentru a nu risca sa ai URL-uri dublate.
- Denumire Link - poti adauga o denumire pentru link-urile care duc la aceasta pagina. Daca se lasa necompletat se va folosi numele paginii.
- Titlu pagina - poti completa cu o valoare ce reprezinta titlul paginii. Daca se lasa necompletat titlul se va genera din denumirea paginii.
- Descriere pagina - poti completa cu meta tag-ul description. Daca se lasa necompletat descrierea se va genera din denumirea paginii.
- Elimina de la indexare - alege daca doresti sau nu sa scoti pagina din indexarea in motoarele de cautare.
-
-
Dupa completarea informatiilor da click pe butonul Publica.
Ai posibilitatea sa folosesti si editarea avansata a lectiei. Pentru a intra in editorul avansat da click pe butonul Avansat care apare langa titlu. Vezi AICI cum folosesti componentele din sectiunea de editare avansata.
Dupa adaugarea tuturor lectiilor, acestea vor fi afisate in tab-ul Continut Digital.
In josul paginii la sectiunea Optiuni, ai posibilitatea sa setezi cum sa se afiseze meniul in contul clientului:
- Afiseaza meniul lateral - alege daca vrei sau nu sa afisezi meniul lateral. In cazul in care selectezi DA, meniul se va afisa la fel ca si in imaginea de mai jos.
- Afiseaza meniu rapid - alege daca vrei sau nu sa afisezi meniu rapid. In cazul in care selectezi DA, meniul se va afisa la fel ca si in imaginea de mai jos.
- Afiseaza procentul de finalizare a cursului - alege daca doresti sau nu sa se afiseze procentul de finalizare a cursului.
- Forteaza parcurgerea lectiilor - alege daca permiti sau nu clientilor sa faca trecerea de la o lectie la alta, chiar daca nu le-au parcurs in ordine (ex. sa sara de la lectia 2 la lectia 5, fara sa parcurga lectia 3 si 4).
Pasul 4: Alege categoria in care va fi inclus produsul
- Daca ai adaugat deja categorii in magazin, alege-o pe cea potrivita din lista afisata.
- Daca nu ai o categorie potrivita in magazin, poti sa o creezi direct din acest tab dand click pe butonul Creeaza o Noua Categorie. Apoi, introdu denumirea si alege daca va fi o categorie principala sau o subcategorie a unei categorii existente.
Pasul 5: Stabileste atributele produsului
- Alege atributele care i se potrivesc produsului sau, daca inca nu ai nici un atribut in platforma, poti sa il creezi direct din acest tab.
- Completeaza numele si alege tipul atributului, apoi da click pe butonul Adauga atribut pentru a salva modificarile si a-i adauga acel atribut produsului.
- Ai posibilitatea de a adauga un Atribut Sablon in cazul in care ai deja creat unul. In cazul in care nu ai un atribut sablon, vezi AICI cum il poti crea.
Pasul 6: Adauga imagini si/sau video
- Ai posibilitatea sa adaugi imagini fie Selectand Imaginile din calculator, fie incarcand imaginea printr-un URL Extern.
- Pentru a incarca o imagine din calculator alege din meniul dropdown optiunea Incarca Imagine si da click pe butonul Adauga imagini. Aici ti se va deschide o fereastra in care ai posibilitatea sa alegi un fisier JPG, PNG, GIF, WEBP din calculatorul personal.
- Se pot incarca simultan pana la 10 imagini. Dimensiunea maxima a unei imagini este de 4MB iar dimensiunea totala a imaginilor este de maxim 20MB.
- Pentru a adauga o imagine printr-un URL Extern, alege din meniul dropdown optiunea Preia Imagine din URL si introdu URL-ul imaginii in campul dedicat. Dupa ce ai introdus URL-ul da click pe butonul Adauga Imagine.
Pasul 7: Optimizeaza pagina produsului
- Cuvinte Cheie Aditionale - Adauga aici cuvintele cheie dupa care produsul poate fi gasit in urma unei cautari in magazin, pe langa cele care apar in titlul, descrierea, categoria si brandul produsului.
- Descriere - Completeaza aici descrierea care va fi trimisa catre site-uri sau servicii care preiau feed-urile tale de produse (ex: comparatoare de preturi).
- Titlul Imaginii Principale - Implicit, aici se afiseaza denumirea produsului. Modifica titlul doar daca doresti ca imaginea sa aiba alt text.
- URL Produs – Acest URL se genereaza automat din denumirea produsului, fiind unic. Iti recomandam sa nu il modifici pentru a nu risca sa ai URL-uri dublate.
- URL Canonic – O modalitate prin care ii spui lui Google ca un URL este echivalent cu alt URL in ceea ce priveste cautarea. Daca incluzi rel=canonical, Google va lua in considerare doar URL-ul din canonical. Ai mare grija daca alegi sa completezi acest camp!
- Meta Titlu – Adauga un titlu care sa includa cuvantul cheie relevant pentru numele produsului.
- Meta Descriere – Adauga o descriere scurta care sa includa cuvantul cheie ales pentru produs.
Pasul 8: Alege unde va fi afisat produsul
- Afiseaza in... – Selecteaza una sau mai multe sectiuni de pe prima pagina in care doresti sa fie afisat produsul. Aici apar sectiunile predefinite (Noutati, Promotii si Recomandari) si sectiunile pe care le-ai adaugat tu in aplicatia Marcaje Promotionale (gasesti mai multe informatii despre asta AICI).
- Pozitie - Alege pozitia pe care vrei ca produsul sa o aiba in pagina de categorie atunci cand ordonarea produselor se face dupa optiunea Recomandari.
Pasul 9: Alege produse pentru cross-sell si up-sell
Cross-Sell este o metoda de vanzare prin care ii prezinti clientului produse aditionale, complementare la produsul pe care tocmai l-a adaugat in cos sau l-a comandat.
Pentru a selecta produsele aditionale prin care sa faci cross-selling, da click pe butonul Selecteaza Produse si alege produsul/produsele dorite din pop-up.
Up-Sell este o tehnica prin care incerci sa convingi clientul sa cumpere o alternativa mai scumpa la produsul ales care include, de exemplu, mai multe beneficii sau dureaza mai mult.
Pentru a aduga un produs/produse pentru up-selling, da click pe butonul Selecteaza Produse si alege variantele preferate din pop-up. Ai grija ca produsul ales sa fie complementar cu cel ales benevol de catre client.
2. Vezi cum se va afisa produsul digital in contul clientilor
Dupa ce clientul finalizeaza si achita comanda, continutul digital va aparea in contul lui la sectiunea Produs Digital.
In cazul in care clientul are in cos cel putin un produs digital, ca si metoda de plata se va afisa doar plata online cu cardul.
Pentru a accesa continutul digital achizitionat, clientii trebuie sa dea click pe butonul Acceseaza.
3. Ponturi
1. Metoda de transport pentru curs online
In cazul in care ai un magazin online care are doar cursuri online, asigura-te ca regula de transport creata este cu valoare 0, adica Transport Gratuit. Vezi AICI cum setezi regulile de livrare.
In cazul in care ai atat produse fizice, cat si cursuri online, asigura-te ca ai o metoda de livrare cu cost 0 creata special pentru produsele digitale.
2. Metoda de plata pentru cursuri online
In cazul produselor digitale se va aplica doar metoda de plata cu cardul. Asadar asigura-te ca ai contract cu un procesator de plati online si ai activa aplicatia aferenta. Cursurile se vor activa in cont doar in momentul in care plata este confirmata. Vezi AICI cum setezi metodele de plata.
3. Ofera toate informatiile necesare despre produsul digital
Adauag o descriere cat mai ampla a cursului. Adauga o secventa video exemplu din una dintre lectii sau un video care sa fie asemanator unui cuprins. Adauga raspunsuri la cele mai frecvente intrebari intalnite despre curs si tot ceea ce consideri tu ca este nevoie astfel incat clientii sa fie 100% informati in momentul in care achizitioneaza cursul.
4. Politica de returnare a banilor
In mod normal, cursurile online nu beneficiaza de servicii de returnare a banilor. Asadar alege daca oferi sau nu acest serviciu, si stipuleaza acest lucru si in pagina de termeni si conditii, politica de retur si chiar in descrierea produsului.
5. Folosescte editarea avansata
In momentul in care adaugi o lectie, ai posibilitatea sa folosesti editorul avansat al paginii. Cu ajutorul editorului avansat ai posibilitatea sa adaugi:
- un formular prin care sa ceri review despre lectie;
- o lista de produse complementare cursului;
- testimoniale de la clientii care au parcurs deja cursul;
- postari de blog complementare cursului, etc.
Vezi AICI cum folosesti componentele din sectiunea de editare avansata.
6. Activeza programul de fidelitate
Recompensarea clientilor cu puncte de fidelitate pentru cumparaturi care depasesc o anumita valoare este o metoda sigura de a-i aduce pe acestia inapoi in magazinul tau pentru a cumpara mai mult. Ofera puncte de fidelitate pentru fiecare curs achizitionat, iar clientii vor avea motiv sa se intoarca si sa achizitioneze si mai multe materiale. Vezi AICI cu functioneaza aplicatia Puncte de fidelitate.
7. Ofera "certificat de absolvire"
In ultima lectie ai posibilitatea sa oferi celor ce au achizitionat cursul un certificat de absolvire, diploma de participare, acreditare, etc. Poti face asta fie adaugand un formular din editorul avansat in care sa le soliciti participantilor: nume, prenume, adresa email si chiar parerea despre curs si sa le trimiti ulterior certificatul pe email. Fie adaugand o imagine cu un certificat pe care fiecare poate sa il descarce la finalul cursului si sa isi treaca numele pe el.
Comentarii
0 comentarii
Vă rugăm să vă autentificați pentru a lăsa un comentariu.