Daca ai abonamentul Elite sau Enterprise vei avea acces la aplicatia Puncte de Fidelitate si iti vei putea recompensa clientii in functie de activitatea lor, reusind astfel sa ii determini sa cumpere mai mult.
Recompensarea clientilor cu puncte de fidelitate pentru cumparaturi care depasesc o anumita valoare este o metoda sigura de a-i aduce pe acestia inapoi in magazinul tau pentru a cumpara mai mult. Ai control asupra valorii care trebuie atinsa pentru obtinerea unui punct si asupra valorii pe care o va avea un punct de fidelitate la urmatoarea comanda.
Odata activata aplicatia, in meniul principal vei gasi optiunea Fidelizare in sectiunea Marketing. Aici ai posibilitatea de a seta valoarea punctelor de fidelitate si tot aici vei vedea detaliile legate de punctele acumulate de fiecare client din magazinul tau.
1. Configureaza punctele de fidelitate
Da click pe butonul Configurari din coltul dreapta-sus. Se va deschide o fereastra cu doua tab-uri: Generalitati si Conditii.
In tab-ul Generalitati introdu urmatoarele informatii:
- Activeaza Programul de Fidelizare – Alege daca doresti sa utilizezi acest sistem de puncte de fidelitate in magazinul tau.
- Ofera 1 punct pentru fiecare – Stabileste valoarea comenzii pentru care clientul primeste un punct de fidelitate (de exemplu, daca introduci 50 si clientul are o comanda in valoare de 100 lei, el va primi 2 puncte de fidelitate pentru comanda respectiva).
- Recompenseaza 1 punct folosit cu – Stabileste cat valoreaza un punct (de exemplu, daca ai setat o valoare de 1 leu, clientii cu un punct vor avea o reducere de 1 leu, cei cu 2 puncte - 2 lei si asa mai departe).
- Acorda puncte cand comenzile ajung in statusul - Stabileste care trebuie sa fie statusul/statusurile comenzii pentru ca punctele de fidelitate sa ii fie acordate clientului. Daca alegi ca statusul comenzii sa fie Livrata atunci clientul isi va revendica punctele de fidelitate in momentul in care comanda va fi livrata.
- Valoare comanda pentru aplicarea punctelor intre - seteaza valoarea minima si maxima a comenzii pentru care clientul poate sa aplice punctele de fidelitate.
- Procentul discount-ului care se poate aplica - stabileste procentul maxim al discount-ului care se poate aplica pe comanda (ex. comanda 100 lei, procent 20%, oricate puncte ar avea clientul nu poate aplica mai multe decat maxim in valoare de 20 lei).
- Grupuri de clienti - alege grupurile de clienti pentru care este activ programul de fidelizare. Poti alege sa oferi puncte pentru Toate grupurile sau Doar pentru grupurile… . Daca alegi sa oferi puncte de fidelitate doar pentru anumite grupuri va trebui sa alegi care sunt acestea.
- Punctele expira dupa - Stabileste intervalul la expirarea caruia punctele adunate si nefolosite sa dispara (de exemplu, daca ai setat punctele expira dupa 6 luni, din momentul in care utilizatorul primeste primul punct incepe numaratoarea inversa, iar cand trec cele 6 luni, punctele vor disparea).
- Mod de informare - alege modul de afisare a punctelor de fidelitate. Poti alege sa afisezi numarul de puncte sau valoarea punctelor.
- Aplica cota TVA - alege daca doresti sau nu ca pe factura sa fie aplicata cota TVA si pe reducerea acordata pe baza punctelor de fidelitate. Implicit este setata optiunea Da.
- Puncte extra - In cazul in care vrei sa oferi puncte de fidelitate la inregistrarea unui nou client, alege optiunea DA.
- Inregistrare client - introdu numarul punctelor de fidelitate pe care le acorzi la inregistrarea unui client nou.
- Mesajul afisat clientului- introdu mesajul afisat inainte de inregistrarea clientului.
In tab-ul Conditii poti seta pentru ce categorii de produse sa se aplice punctele de fidelitate. Implicit, punctele de fidelitate sunt disponibile pentru toate produsele, din toate categoriile magazinului. Pentru a oferi puncte de fidelitate doar pentru anumite categorii de produse, bifeaza casuta din dreptul categoriei.
Din meniul drop-down din josul paginii poti alege daca Produsul face parte din cel putin o categorie selectata sau Produsul nu face parte din nici o categorie selectata.
Dupa ce ai introdus datele si finalizat setarile, da click pe butonul Salveaza.
In functie de cum configurezi regulile care se aplica punctelor de fidelitate, exista posibilitatea ca clientul sa stranga puncte de fidelitate care sa acopere valoarea unei comenzi intregi.
Urmareste punctele acumulate
Pe pagina Fidelizare poti vedea situatia punctelor acumulate de fiecare client in parte. Da click pe cele trei puncte din dreptul clientului pentru a vedea mai multe informatii despre punctele acumulate de acesta.
Clientul poate sa urmareasca punctele de fidelitate acumulate in contul propriu, la sectiunea Contul Meu -> Puncte de Fidelitate. Aici va putea urmari cate puncte de fidelitate are disponibile, cate a folosit, valoarea punctelor si valoarea reducerii.
Clientul are posibilitatea sa foloseasca din punctele acumulate la finalizarea unei comenzi, in cosul de cumparaturi. Acolo va vedea in functie de cate puncte foloseste care este suma care se scade din valoare totala a cosului.
De asemenea, dupa utilizarea punctelor, tot in contul sau, la sectiunea Puncte de Fidelitate clientul va putea sa vada cate puncte a folosit si cate i-au mai ramas.
Adauga puncte de fidelitate la comenzi
In calitate de admin, poti adauga puncte de fidelitate la anumite comenzi. In sectiunea Fidelizare (din Marketing > Fidelizare) dai click pe butonul cu cele trei puncte pentru a deschide detaliile clientului dorit. Aici, daca dai click pe cifra din dreptul campului Puncte Curente, poti modifica aceasta cifra, adaugand puncte la punctele curente ale clientului, asa cum se vede in imaginea de mai jos. Apoi, da click pe butonul cu tick verde pentru a salva modificarea.
Retine ca punctele de fidelitate se pot adauga doar in cazul comenzilor cu ramburs (pentru comenzile achitate cu cardul acest lucru nu e posibil) si in cazul comenzilor telefonice, pentru care tu generezi comanda in baza discutiei avute cu clientul.
2. Invitatii pentru prieteni
Optiunea Invitatii pentru prieteni este utila in cazul in care vrei sa oferi clientilor tai puncte bonus pentru clientii care isi creeaza cont si care comanda din magazinul tau datorita lor.
Pentru a oferi puncte clientilor care isi invita prietenii sa isi creeze cont si sa plaseze o comanda in magazinul tau online acceseaza sectiunea Marketing, Fidelizare si selecteaza DA pentru optiunea Invitatii pentru prieteni.
Dupa ce ai selectat DA, stabileste numarul de Puncte pe care il primeste clientul care isi invita prietenii.
Pentru a personaliza sau modifica email-ul care se trimite atunci cand un client isi invita un prieten, da click pe butonul Vezi email-ul.
Pentru a trimite o invitatie, clientul magazinului tau trebuie sa intre in propriul cont, sa acceseze pagina Invitatii, sa dea click pe butonul Trimite Invitatii si sa completeze numele, prenumele si adresa de email a prietenului pe care doreste sa il invite. Dupa completare trebuie sa dea click pe butonul Trimite Invitatiile.
Ai posibilitatea sa personalizezi pagina Invitatii din sectiunea Continut, Pagini. Vezi cum poti sa personalizezi paginile magazinului tau AICI.
Dupa trimiterea invitatiei, clientului ii va aparea in cont Istoricul invitatiilor.
De asemenea tu, vei putea sa vezi in platforma, in sectiunea Marketing, Fidelizare, detalii client, tab-ul Invitatii, invitatiile trimise de respectivul client.
Distribuire pe retelele sociale a invitatiilor
Ai posibilitatea de distribuire a invitatiilor pe retelele sociale, astfel incat clientii tai sa poate trimite invitatii prietenilor lor din social media.
Trebuie doar sa Adaugi o imagine in sectiunea Imagine, ce va aparea atunci cand vei distribui link-ul de invitatii pe retelele sociale. Pentru o calitate buna a imaginii respecta recomandarile cu privire la rezolutie si extensii acceptate.
In sectiunea Preview completeaza campurile Titlu si Descriere cu cuvinte sugestive, din moment ce asa va arata postarea clientilor tai atunci cand vor distribui link-ul de invitatie.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.