Gasesti optiunea Feed in sectiunea Produse din meniul principal. Cu aceasta optiune iti poti crea feed-uri de produse (in format CSV, XML) pe care sa le folosesti in comparatoare de preturi, in diverse aplicatii sau oriunde altundeva ai avea nevoie de ele.
Creeaza un nou feed de produse custom
- Da click pe butonul Adauga un Feed din partea dreapta-sus a paginii.
- Da o denumire feed-ului pentru a-l recunoaste mai usor pe viitor. Aceasta denumire poate fi schimbata, atunci cand doresti. Trebuie doar sa intri in setarile feed-ului, sa-i schimbi denumirea si sa salvezi modificarile.
- Alege daca feed-ul este activ sau nu.
- Alege tipul de feed pe care vrei sa il creezi: Custom, Cel.ro, Esteto, Google Shopping ADS, etc.
- In cazul in care vrei sa creezi un feed Custom va trebui sa alegi Formatul Feed-ului: CSV sau XML.
- Separator - Introdu simbolul care va separa coloanele fisierului CSV, in cazul in care ai ales CSV la pasul anterior.
- Campuri feed - alege, adauga si editeaza campuri noi in feed. Foloseste meniul drop-down pentru a alege campurile dorite; da click pe butonul Adauga pentru a adauga un nou camp; si editeaza-le in casuta alaturata.
- Daca ai mai multe limbi active in magazin poti seta limba in care sa fie generat feed-ul.
- Alege moneda in care sa fie generat feed-ul.
- Alege descrierea folosita pentru produsele din feed. Poti opta intre Descriere feed-uri (daca sun completate) sau Descrierea produsului.
Configureaza un feed CSV
- Campuri Feed - Alege care dintre informatiile produselor vor fi incluse in feed (de exemplu: cod produs, denumire, pret, stoc, descriere, categorie etc.). Poti adauga oricate campuri este necesar. Practic, aceste campuri vor fi coloanele fisierului CSV.
Configureaza un feed XML
- Tag produs - Introdu denumirea tag-ului in care va fi incadrat fiecare produs din feed. Poti lasa valoarea <item> sau o poti inlocui cu <produs>, de exemplu.
- Antet - Este indicat ca la inceputul feed-ului sa apara cateva informatii ca URL-ul magazinului tau, denumirea si data publicarii feed-ului etc. Adauga acele informatii aici sau modifica-le pe cele existente.
- Subsol - Poti folosi aceasta sectiune pentru a adauga un text suplimentar la sfarsitul feed-ului, daca este necesar.
- Campuri Feed - Alege care dintre informatiile produselor vor fi incluse in feed; poti adauga oricate campuri este necesar. Practic, aceste campuri vor fi tag-urile fisierului XML si poti vedea exact cum va fi scris acel tag (de exemplu, codul produsului va fi incadrat de tag-ul <cod-produs>).
Poti modifica tag-urile din feed pentru a corespunde cu eventualele cerinte pe care le are cel caruia ii trimiti feed-ul.
Adauga produse in feed
- Deschide tab-ul Produse si alege care dintre produsele din magazinul tau vor fi incluse in feed.
- Poti filtra produsele dupa cod, stare stoc, categorie sau marca.
- Daca nu adaugi nici o conditie, in feed vor fi adaugate toate produsele din magazin.
Seteaza alias Categorii
- In tab-ul Categorii ai posibilitatea sa inlocuiesti in feed denumirea categoriei, cu o alta denumire stabilita de tine.
- In sectiunea Categorii, vei putea sa alegi categoria din feed pe care vrei sa o redenumesti.
- In sectiunea Alias, vei putea sa adaugi noua denumire a categoriei.
Daca un produs face parte din mai multe categorii pentru care exista alias-uri, in feed se va folosi primul alias intalnit.
In ceea ce priveste feed-ul de Facebook si feed-ul de Google Shopping, acestea au categorii predefinite. Pentru ca preluarea sa fie corecta, trebuie sa setezi aliasurile conform valorilor acceptate. Vezi cum faci asta AICI.
Odata creat, un feed va fi disponibil imediat. Totusi, daca ii aduci modificari ulterioare acestea vor fi vizibile doar a doua zi, iar versiunea actuala o poti vedea apasand butonul de previzualizare.
Creeaza un feed de produse
Cel.ro
Pentru a crea un feed conform documentatiei celor de la Cel.ro, trebuie doar ca tipul de feed ales de tine sa fie Cel.ro
Pretul in feed nu include TVA. Acesta va fi adaugat de catre platforma Cel.ro
Esteto
Pentru a crea un feed conform documentatiei celor de la Esteto, trebuie doar ca tipul de feed ales de tine sa fie Esteto
FashionUp
Pentru a crea un feed conform documentatiei celor de la FashionUp, trebuie ca tipul de feed ales de tine sa fie FashionUp si trebuie sa corelez atributele.
Google Shopping ADS
Pentru a crea un feed conform documentatiei celor de la Google Shopping ADS, trebuie ca tipul de feed ales de tine sa fie Google Shopping ADS si trebuie sa conpletezi informatiile necesare.
Favi
Pentru a crea un feed conform recomandarilor celor de la Favi, va trebui sa creezi un feed custom, asa cum se mentioneaza in sectiunea de mai sus. Diferenta este ca va trebui sa completezi campurile feed-ului respectand recomandarile urmatoare:
- La denumirea feed-ului completeaza cu Favi, pentru a-l putea recunoaste mai usor.
- In sectiunea Activ alege optiunea Da.
- La Tip Feed, tipul va fi custom.
- Introdu cat mai mult parametri (fiecare parametru trebuie introdus individual), in feed. Aceste detalii ajuta la o pozitionare mai buna a produselor tale in catalog si ajuta clientii sa ajunga la produse folosind filtrele disponibile pe Favi.
-
- Parametrii recomandati includ:
-
- material;
- forma;
- model;
- textura;
- culoare;
- decor;
- stil;
- dimensiuni;
- imagini suplimentare;
- oricare alte caracteristici specifice produsului care ar putea fi importante.
-
- Parametrii recomandati includ:
-
Parametrii mentionati mai sus se vor adauga, unul cate unul, in sectiunea Campuri Feed, selectand din meniu parametrii cei mai relevanti. Dupa ce selectezi un parametru, da click pe Adauga, pentru a-l adauga in lista. Dupa ce ai adaugat parametrul, iti va aparea un camp unde il vei putea edita, daca doresti. Cu butonul Sterge vei putea sa stergi un parametru.
Seteaza restul campurilor din feed cu optiunile dorite. Nu uita sa dai click pe butonul Salveaza in final, pentru a-ti salva feed-ul Favi.
Daca lipsesc anumiti parametri, vor trebui creati ca si atribute atat in sectiunea Produse > Atribute, cat si ca si atribute ale produselor (tab-ul Atribute din setarile produsului). Vezi AICI cum se creeaza Atribute in magazin si vezi AICI cum se seteaza atributele unui produs.
Foloseste feed-urile predefinite
Platforma Gomag iti pune la dispozitie feed-uri predefinite pentru o serie de comparatoare de preturi si aplicatii cunoscute ca Okazii.ro sau Google Remarketing. Aceste feed-uri contin deja exact informatiile de care au nevoie site-urile spre care le vei trimite, astfel ca nu mai este nevoie sa le creezi tu de la zero.
Feed-urile predefinite se actualizeaza automat o data la 24 de ore. Tine minte acest lucru atunci cand adaugi produse noi sau le modifici pe cele existente si incearca sa lasi sa treaca acest timp intre ultima modificare si trimiterea feed-ului pentru a te asigura ca acesta este actualizat cu toate informatiile noi.
O parte din feed-urile predefinite au nevoie de API Key ca sa poata fi generate (de exemplu, cel pentru Glami).
In feed-urile predefinite exista posibilitatea de a adauga diferite atribute care sa fie trimise impreuna cu produsul.
Daca produsul are completata descrierea pentru feed-uri din tab-ul seo, acea descriere se va afisa si in feed-uri.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.