Pentru a adauga produse in magazinul tau ai doua optiuni: fie le introduci manual, unul cate unul, urmand instructiunile de mai jos, fie accesezi sectiunea Import pentru a aduga produse dintr-un fisier datafeed. Mai multe informatii despre functionalitatea de import gasesti AICI.
Pentru adaugarea manuala, intra pe pagina Produse din meniu, si da click pe butonul Adauga un produs, apoi urmeaza acesti pasi:
Pasul 1: Introdu informatiile generale despre produs
Pasul 2: Stabileste pretul si stocul produsului
Pasul 3: Alege categoria in care va fi inclus produsul
Pasul 4: Stabileste atributele produsului
Pasul 5: Adauga imagini si/sau video
Pasul 6: Optimizeaza pagina produsului
Pasul 7: Alege unde va fi afisat produsul
Pasul 8: Alege produse pentru cross-sell si up-sell
Pasul 9: Stabileste furnizorii
Pasul 10: Seteaza optiunile configurabile (pentru produse configurabile)
Pasul 11: Seteaza canalele de vanzari
Pasul 12: Adauga articole din blog
Pasul 13: Creeaza produse bundle
Pasul 1: Introdu informatiile generale despre produs
In tab-ul Generalitati, completeaza campurile astfel:
- Denumire - introdu numele produsului.
- Activ in magazin - alege "Da" pentru ca produsul va fi vizibil in magazin, "Nu" pentru ca el sa fie ascuns sau "In intervalul" pentru ca produsul sa fie vizibil doar intr-o anumita perioada de timp.
- Marca – aici poti introduce marca, producatorul, autorul etc.
- Descriere – scrie o descriere reprezentativa si cat mai completa a produsului. Aceasta descriere va aparea pe pagina produsului in partea de jos, sub forma unui tab.
- Descriere scurta – adauga o descriere care sa cuprinda cele mai importante detalii despre produs. Aceasta descriere va aparea pe pagina produsului langa imaginea acestuia.
Pasul 2: Stabileste pretul si stocul produsului
Introdu detaliile despre pretul si stocul produsului, in functie de tipul acestuia: produs simplu sau produs cu variante.
Produse simple
- Pret intreg – Scrie pretul produsului.
- Pret redus - Completeaza doar daca vrei sa oferi o reducere pentru acest produs.
- Pret de Achizitie - Completeaza pretul de achizitie al produsului.
- Pretul include TVA – Precizeaza daca pretul include sau nu TVA.
- Moneda - Alege moneda in care este exprimat pretul.
- Cota TVA – Specifica valoarea TVA-ului. In Romania valoarea implicita a TVA-ului este de 19% dar, in cazul anumitor categorii de produse, cota TVA poate sa difere, in functie de ce e specificat in legislatie.
- TVA pentru Persoane Juridice - Seteaza, daca e cazul, cota TVA aplicata in cazul comenzilor facturate catre persoane juridice. Poti alege intre Standard (cota standard) sau Diferit (va aparea un camp unde vei putea completa manual valoarea TVA).
- Unitate de masura - Daca este cazul specifica unitatea de masura a produsului.
- Cod Produs (SKU) – Introdu codul care identifica in mod unic produsul in intreg magazinul. Poti introduce litere, cifre si simboluri.
- Cod de Bare - introdu codul global de identificare al produsului: EAN, ISBN, UPC, ISSN.
- Stoc – Completeaza volumul stocului pentru acest produs.
- Stare stoc – Alege starea stocului, vizibila in partea publica a magazinului tau, dintre urmatoarele valori: In stoc, Nu este in stoc, La comanda, Precomanda. Daca ai ales ca stocurile sa fie gestionate, pentru produsele cu statusul “In stoc” care au stocul 0 statusul afisat va fi “Nu este in stoc”.
- Gestiunea stocul – Alege daca situatia stocurilor va fi actualizata pe baza comenzilor efectuate sau nu.
- Cantitate minima - Introdu cantitatea minima pe care un client trebuie sa o comande.
- Cantitate maxima - Introdu cantitatea maxima pe care un client poate sa o comande.
- Multiplu de cantitate - Completeaza acest camp in cazul in care produsul pe care il adaugi poate fi comandat doar intr-o anumita cantitate, mai mare de 1. De exemplu, daca introduci valoarea 5, clientii vor putea cumpara doar 5, 10, 15 etc. bucati din acest produs.
- Se aduce la comanda – Produsul poate fi comandat chiar daca nu mai este in stoc. Produsele care au activata aceasta optiune au statusul “La comanda”.
- Durata de livrare – Poti completa acest camp cu informatii referitoare la durata de livrare a produsului. Util in special pentru produsele care se livreaza doar dupa o anumita data sau pentru cele care se livreaza foarte rapid, de exemplu. Poti alege tipul de format pentru afisarea duratei de livrare, selectand intre optiunile Text, Data sau Numar zile. In campul de langa treci durata de livrare pentru produs (ex. 24-48 ore, 15.08.2022, 5 zile etc.)
- Greutate - In aceasta sectiune poti completa greutatea produsului, in cazul in care costul de transport depinde de acest aspect.
Produse cu variante
Variantele sunt sortimente ale produsului care sunt similare, dar difera printr-o singura variatie de atribut: culoare, marime, design etc. De exemplu, poti sa vinzi tricouri si acestea au mai multe culori. Fiecare tricou de alta culoare este o varianta a produsului.
Daca produsul pe care il adaugi are mai multe variante, bifeaza aceasta casuta si scrie tipul de variante (marime, culoare etc.) in campul deschis, apoi da click pe butonul Adauga optiune si va fi generat un tabel.
In acest tabel este nevoie sa adaugi variantele produsului. Practic, fiecare rand din acest tabel reprezinta o varianta a produsului.
- Cod – Introdu codul care identifica in mod unic produsul in intreg magazinul. Poti introduce litere, cifre si simboluri.
- Varianta (aceasta coloana va avea denumirea pe care ai introdus-o mai sus) - In aceasta coloana vei completa toate variantele disponibile. De exemplu, pentru Culoare, vei adauga un rand cu negru, alt rand cu rosu si asa mai departe.
- Cod de Bare - adauga codul de bare al variantei produsului.
- Pret – Introdu pretul de baza al variantei produsului, care poate fi diferit pentru fiecare varianta.
- Pret redus – Daca este cazul, aici poti completa pretul special pentru aceasta varianta, care va inlocui pretul de baza introdus anterior.
- Pret de Achizitie - Completeaza pretul de achizitie al produsului.
- Stare stoc – Selecteaza starea stocului, vizibila in partea publica a magazinului tau. Pentru produsele cu statusul “In stoc” care au stocul 0, statusul afisat va fi “Nu este in stoc”.
- Stoc – Completeaza volumul stocului pentru fiecare varianta in parte.
- Greutate -In aceasta sectiune poti completa greutatea produsului, in cazul in care costul de transport depinde de acest aspect.
- Imagine - In aceasta sectiune ai posibilitatea sa adaugi o imagine reprezentativa pentru fiecare varianta a produsului. Dand click pe imagine, ti se va deschide un pop up cu toate imaginile incarcate pentru produsul respectiv. Aici vei avea posibilitatea de a selecta care sa fie imaginea care sa se afiseze pentru varianta (de exemplu: roz) a produsului si le vei putea stabili ordinea de afisare. Vei avea posibilitatea sa aplici imaginile selectate pentru varianta curenta a produsului, pentru toate variantele cu atributul culoare: roz de exemplu sau pentru toate variantele produsului.
- Dupa ce completezi campurile necesare pentru prima varianta, da click pe butonul Adauga si iti va aparea un nou rand in tabel. Adauga oricate randuri ai nevoie pentru a include toate variantele produsului.
Dand click pe cele trei puncte din dreptul variantei ai posibilitatea sa dai o Denumire variantei, sa alegi daca produsul este Activ in magazin sau nu, sa introduci Cantitatea Minima care poate fi comandata, sa introduci Multiplul de Cantitate, sa introduci informatii referitoare la Durata de Livrare al acestui produs, Cantitatea Maxima care poate fi comandata si Unitatea de masura.
Din tab-ul imagini, dand click pe rotita de sub imagine ai posibilitatea sa selectezi variantele de produs pentru care va fi afisata imaginea.
Odata ce ai adaugat detaliile specifice fiecarei variante pe care o are produsul, trebuie sa introduci si informatiile generale despre Pret si Stoc:
- Pretul include TVA – Precizeaza daca pretul include sau nu TVA.
- Moneda - Alege moneda in care este exprimat pretul.
- Cota TVA – Specifica valoarea TVA-ului. In Romania valoarea implicita a TVA-ului este de 19% dar, de exemplu, pentru produsele alimentare, TVA-ul este de 9%.
- Cod de Bare - codul global de identificare al produsului: EAN, ISBN, UPC, ISSN.
- Cod Grupa – Introdu codul pe baza caruia se configureaza (se grupeaza) versiunile produsului. Util atunci cand folosesti functia de import, pentru ca produsele sa fie preluate corect.
- Gestiunea stocul – Alege daca situatia stocurilor va fi actualizata pe baza comenzilor efectuate sau nu.
- Cantitate minima - Introdu cantitatea minima din acest produs pe care un client trebuie sa o comande.
- Multiplu de cantitate - Completeaza acest camp in cazul in care produsul pe care il adaugi poate fi comandat doar intr-o anumita cantitate, mai mare de 1. De exemplu, daca introduci valoarea 5, clientii vor putea cumpara doar 5, 10, 15 etc. bucati din acest produs.
- Se aduce la comanda – Produsul poate fi comandat chiar daca nu mai este in stoc. Produsele care au activata aceasta optiune au statusul “La comanda”.
- Termen de livrare – Poti completa acest camp cu informatii referitoare la durata de livrare a produsului. Util in special pentru produsele care se livreaza doar dupa o anumita data sau pentru cele care se livreaza foarte rapid, de exemplu.
Pasul 3: Alege categoria in care va fi inclus produsul
- Daca ai adaugat deja categorii in magazin, alege-o pe cea potrivita din lista afisata.
- Daca nu ai o categorie potrivita in magazin, poti sa o creezi direct din acest tab dand click pe butonul Creeaza o Noua Categorie. Apoi, introdu denumirea si alege daca va fi o categorie principala sau o subcategorie a unei categorii existente.
Pasul 4: Stabileste atributele produsului
- Alege atributele care i se potrivesc produsului sau, daca inca nu ai nici un atribut in platforma, poti sa il creezi direct din acest tab.
- Completeaza numele si alege tipul atributului, apoi da click pe butonul Adauga atribut pentru a salva modificarile si a-i adauga acel atribut produsului.
- Ai posibilitatea de a adauga un Atribut Sablon in cazul in care ai deja creat unul. In cazul in care nu ai un atribut sablon, vezi AICI cum il poti crea.
Mai multe informatii despre ce sunt si cum pot fi folosite atributele gasesti AICI.
Pasul 5: Adauga imagini si/sau video
- Deschide tab-ul Imagini.
- Ai posibilitatea sa adaugi imagini fie Selectand Imaginile din calculator, fie incarcand imaginea printr-un URL Extern.
- Pentru a incarca o imagine din calculator alege din meniul dropdown optiunea Incarca Imagine si da click pe butonul Selecteaza imagine. Aici ti se va deschide o fereastra in care ai posibilitatea sa alegi un fisier JPG, PNG, GIF, WEBP din calculatorul personal.
- Se pot incarca simultan pana la 10 imagini. Dimensiunea maxima a unei imagini este de 4MB iar dimensiunea totala a imaginilor este de maxim 20MB.
- Pentru a adauga o imagine printr-un URL Extern, alege din meniul dropdown optiunea Preia Imagine din URL si introdu URL-ul imaginii in campul dedicat. Dupa ce ai introdus URL-ul da click pe butonul Adauga Imagine.
Vei avea posibilitatea sa adaugi Imagini prin URL doar in cazul in care ai activa aplicatia Import.
Pentru produsele cu versiuni nu vei putea ordona imaginile din acest tab. Vezi cum poti sa le ordonezi AICI.
Imagine produs incarcata din calculator Imagine produs preluata din URL
- Deschide tab-ul Video.
- Insereaza aici un link de pe YouTube sau Vimeo, apoi da click pe Adauga Video pentru a salva.
- Poti ordona video-urile in functie de cum vrei sa fie afisate, cu ajutorul unui buton “drag&drop”. Da click pe butonul “drag&drop” si misca mouse-ul pentru a muta video-ul.
- Da click pe butonul Salveaza, din coltul dreapta-sus, pentru a pastra ordinea setata a video-urilor.
Pasul 6: Optimizeaza pagina produsului
In tab-ul SEO, completeaza campurile astfel:
- Cuvinte Cheie Aditionale - Adauga aici cuvintele cheie dupa care produsul poate fi gasit in urma unei cautari in magazin, pe langa cele care apar in titlul, descrierea, categoria si brandul produsului.
- Descriere - Completeaza aici descrierea care va fi trimisa catre site-uri sau servicii care preiau feed-urile tale de produse (ex: comparatoare de preturi).
- Titlul Imaginii Principale - Implicit, aici se afiseaza denumirea produsului. Modifica titlul doar daca doresti ca imaginea sa aiba alt text.
- URL Produs – Acest URL se genereaza automat din denumirea produsului, fiind unic. Iti recomandam sa nu il modifici pentru a nu risca sa ai URL-uri dublate.
- URL Canonic – O modalitate prin care ii spui lui Google ca un URL este echivalent cu alt URL in ceea ce priveste cautarea. Daca incluzi rel=canonical, Google va lua in considerare doar URL-ul din canonical. Ai mare grija daca alegi sa completezi acest camp!
- Meta Titlu – Adauga un titlu care sa includa cuvantul cheie relevant pentru numele produsului.
- Meta Descriere – Adauga o descriere scurta care sa includa cuvantul cheie ales pentru produs.
- Cuvinte Cheie – Adauga cuvintele cheie pentru care ai vrea ca Google sa iti pozitioneze mai sus pagina de produs. Scos din uz: Poate fi interpretat ca si spam de anumite motoare de cautare.
In pagina de produs, titlul produsului va fi preluat automat ca si H1.
Pentru a adauga H1 in Home Page, va trebui sa intri in setarile paginii Home din Continut>Pagini. Selecteaza pagina Home, da click pe butonul din dreptul acesteia si creeaza o componenta de tip Titlu. Afla mai multe despre cum sa folosesti componentele paginilor AICI.
Daca in Home Page creezi si o componenta de tip Lista Produse si setezi un titlu pentru aceasta componenta, atunci acest titlu va fi preluat ca si H1. Pentru a evita acest lucru asigura-te ca ai componenta Titlu pe o pozitie superioara in lista de componente.
Vrei sa adaugi emoji / emoticoane in meta titlu sau meta descriere?
Copiaza codul emoji-ului dorit, de aici: https://www.w3schools.com/charsets/ref_emoji.asp. Apoi adauga-l in meta titlu sau meta descriere, unde doresti sa fie afisat.
Pasul 7: Alege unde va fi afisat produsul
In tab-ul Afisare alegi in ce sectiuni va fi afisat produsul pe homepage, astfel:
- Afiseaza in sectiunile – Selecteaza una sau mai multe sectiuni de pe prima pagina in care doresti sa fie afisat produsul. Aici apar sectiunile predefinite (Noutati, Promotii si Recomandari) si sectiunile pe care le-ai adaugat tu in aplicatia Marcaje Promotionale (gasesti mai multe informatii despre asta AICI).
- Pozitie - Alege pozitia pe care vrei ca produsul sa o aiba in pagina de categorie atunci cand ordonarea produselor se face dupa optiunea Recomandari.
Pasul 8: Alege produse pentru Cross-Sell si Up-Sell
Cross-Sell este o metoda de vanzare prin care ii prezinti clientului produse aditionale, complementare la produsul pe care tocmai l-a adaugat in cos sau l-a comandat. In functie de produsul comandat dar si de istoricul clientului, trebuie sa iti cunosti foarte bine catalogul de produse si sa ii pui la dispozitie optiuni utile prin care sa il convingi ca merita sa cumpere ceva ce nu a intentionat de la bun inceput. De exemplu, pe langa tricoul comandat, ii prezinti o pereche de pantaloni sau o camasa.
Pentru a selecta produsele aditionale prin care sa faci cross-selling, da click pe butonul Selecteaza Produse si alege produsul/produsele dorite din pop-up.
Up-Sell este o tehnica prin care incerci sa convingi clientul sa cumpere o alternativa mai scumpa la produsul ales care include, de exemplu, mai multe beneficii sau dureaza mai mult. Principiul se bazeaza pe diferenta mica de pret intre produsul normal si upgrade si pe avantajele pe care le ofera.
De exemplu, daca ai lansat o noua linie de tricouri mai scumpe dar care sunt realizate din materiale de calitate, care rezista mai mult etc. ii recomanzi clientului sa adauge in cos un produs nou (“Nou lansat”, “Noua versiune” etc.), prezentandu-i plusul de avantaje.
Pentru a aduga un produs/produse pentru up-selling, da click pe butonul Selecteaza Produse si alege variantele preferate din pop-up. Ai grija ca produsul ales sa fie complementar cu cel ales benevol de catre client.
Produsele adaugate in tab-urile Cross-Sell si Up-Sell vor fi afisate in magazin in sectiunile Recomandari si Produse Similare. Atunci cand editezi tema, ai grija sa nu ascunzi aceste doua sectiuni - in caz contrar, produsele nu vor fi afisate.
Dupa ce ai introdus toate informatiile despre produs, nu uita sa dai click pe butonul Salveaza Modificari din partea dreapta-sus.
Pasul 9: Stabileste furnizorii
In acest tab poti corela produsul tale cu produsele furnizorilor cu care colaborezi, pentru a actualiza automat stocurile si preturile produsului.
Pasul 10: Seteaza optiunile configurabile (pentru produse configurabile)
Acest tab se adreseaza produselor configurabile (acele produse ce permit clientilor sa le personalizeze sau modifice in functie de optiuni/preferinte).
Daca oferi produse configurabile in magazinul tau, aici poti adauga optiunile pentru configurarea produsului si pretul aditional al acestora.
Optiunile configurabile poti fi adaugate manual, completand fiecare sectiune din acest tab (Produs configurabil, text si img) sau se poate adauga un sablon, selectand optiunea dorita la Adauga Optiuni.
Sabloanele pentru produse configurabile se creeaza in aplicatia Produse Configurabile, din sectiunea Module a magazinului tau, printr-un click pe butonul Adauga un sablon.
Pasul 11: Seteaza canalele de vanzari
Daca utilizezi mai multe canale de vanzari pentru promovarea produselor tale, in acest tab poti selecta canalele de vanzari in care vrei ca produsele tale sa fie disponibile.
Pasul 12: Adauga articole din blog
Daca ai informatie utila si relevanta pentru produs sub forma de articole pe blogul magazinului tau, poti adauga articolul/articolele la produs.
Pasul 13: Creeaza produse bundle
In acest tab poti creea pachete de produse. Daca doresti sa faci asta pentru produsul adaugat, utilizeaza butonul Selecteaza Produse pentru a adauga produse aditionale (produse complementare sau accesorii) pe care le vei vinde apoi ca si produs bundle. Poti configura optiunile produsului bundle daca accesezi aplicatia Bundle din sectiunea Module.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.