Odata activata aceasta aplicatie, in meniul principal vei gasi optiunea eMAG Marketplace in sectiunea Canale de Vanzari. Aici ai posibilitatea de a alege produsele pe care vrei sa le vinzi in Marketplace si le vei trimite spre platforma eMAG impreuna cu toate detaliile lor.
Trimite produsele in Marketplace
Pentru a putea incepe sa vinzi produsele din magazinul tau in Marketplace, trebuie mai intai sa urmezi cativa pasi:
Pasul 2: Coreleaza categoriile si atributele
- Gaseste categoria de produse potrivita
- Coreleaza categoriile
- Coreleaza atributele
- Coreleaza valorile atributelor
Pasul 3: Activeaza si trimite produsele
Daca ai deja produse in Marketplace, asigura-te ca nu ai dublate codurile produselor. In cazul in care sunt dublate, acestea trebuie schimbate in asa fel incat sa nu mai existe dubluri.
Pasul 1: configurari generale
Dupa ce ai completat usename-ul si parola aferente contului tau eMAG, iti va aparea o lista de optiuni configurabile.
Notificari
Callback URL Comanda: seteaza url-ul in Contul Meu->Profil->Detalii Tehnice si va fi asigurat fluxul de informatii intre platforma Gomag si eMAG Marketplace. Prin intermediul acestui link primesti toate notificarile despre comenzi, din platforma eMAG Marketplace.
Comenzi
Trimite facturi in Emag: selecteaza daca vrei ca facturile generate in Gomag sa fie automat trimise si in Emag.
Facturi
Afiseaza cost de livrare in pachetomat: alege daca doresti afisarea sau nu a costului de livrare in pachetomat pe facturile comenzilor preluate din eMag.
Produse
Durata de livrare: selecteaza durata de livrare a comenzilor venite din eMag.
TVA predefinit pentru Emag: trebuie sa selectezi cota de TVA predefinita pentru eMAG. Daca in eMAG firma ta este inregistrata cu o cota TVA diferita de cota din platforma, este foarte importat ca in acest camp sa selectezi cota de TVA cu care firma ta este inregistrata in eMAG. Astfel, produsele care se trimit in eMAG vor avea cota de TVA corecta.
Daca in Gomag produsele tale sunt inregistrate cu o cota TVA de 19%, dar in eMAG firma este inregistrata cu o cota TVA de 9%, in campul TVA predefinit pentru eMAG trebuie sa selectezi TVA 9%.
Descriere produs: alege daca trimiti in eMag descrierea externa sau descrierea de produs.
Exclude brandul de la trimitere: alege daca vrei sau nu sa excluzi de la trimitere brand-ul produselor.
Exclude atributele versiunilor din denumire: alege daca vrei sau nu sa excluzi atributele versiunilor din denumire.
Stocul cantitativ pentru produsele "La comanda": stabileste un stoc candtitativ pentru produsele care se aduc la comanda.
Durata livrare pentru produsele "La comanda": stabileste o durata de livrare pentru toate produsele care au statusul de stoc "La comanda". Durata de livrare va fi folosita doar pentru trimiterea informatiei in eMag.
Trimite doar pret si stoc pentru produsele care au fost trimise in emag: stabileste daca vrei sa trimiti doar pret si stoc pentru produsele trimise deja in Emag.
AWB
Genereaza AWB prin EmagMarketplace: alege daca vrei sau nu sa generezi AWB prin eMAg Marketplace. Daca alegi Da, va aparea mai jos optiunea Genereaza automat AWB. Pentru generarea automata, va trebui sa selectezi statusul comenzii pentru care se va face acest lucru, din meniul drop-down al optiunii. Daca nu se selecteaza nimic (se lasa optiunea Nu se generaza automat), AWB-ul nu se va genera automat. Completeaza si restul campurilor din meniu cu datele necesare.
Ultima optiune din lista iti permite setarea in caz de drop-off la easybox. Daca valoarea este setata pe Nu, curierul va prelua comanda de la depozitul tau. Daca se seteaza pe Da, curierul nu va primi solicitarea de preluare la emiterea AWB-urilor.
Pasul 2: Coreleaza categoriile si atributele
Prima data cand accesezi sectiunea eMAG Marketplace din meniu, se va deschide listarea categoriilor disponibile in Marketplace.
Pentru a-ti fi mai usor sa gasesti categoriile din eMAG, acum ai posibilitatea de a cauta categoria dupa denumire. Poti contacta eMAG pentru adaugarea unor categorii suplimentare daca cele existente nu acopera intreaga ta gama de produse.
1. In lista de categorii disponibile, gaseste-o pe cea in care se incadreaza produsele tale navigand din pagina in pagina sau cu ajutorul campului de cautare.
2. Cand ai gasit categoria potrivita, da click pe rotita din dreptul acesteia pentru a incepe corelarea.
3. Se va deschide o noua pagina cu doua tab-uri: Categorii si Atribute.
4. In tab-ul Categorii vei avea doua campuri, unul cu toate categoriile din magazinul si unul gol. Din primul camp, bifeaza toate categoriile din magazin in care se regasesc produse pe care doresti sa le incadrezi in categoria din Marketplace pe care ai selectat-o in pasul anterior. Pe masura ce bifezi categorii in primul camp, acestea vor disparea de acolo si vor aparea in al doilea camp.
5. In tab-ul Atribute vei avea doua coloane cu atribute, cele din eMAG si cele din magazinul tau. Pentru fiecare categorie de produse, eMAG va solicita anumite atribute obligatorii, acestea fiind afisate cu bold. Coreleaza atributele din coloana din stanga cu cele din dreapta alegand atributul potrivit din meniul drop-down care va contine toate atributele din magazin.
6. In cazul in care nu ai deja in magazin un atribut care sa ii corespunda celui din eMAG, este necesar sa creezi acel atribut urmand pasii din acest articol, sa il atribui produselor pentru care se aplica si sa revii in sectiunea Marketplace pentru a relua procesul de corelare.
7. Pentru anumite categorii de produse, eMAG nu solicita niciun atribut obligatoriu; in aceste cazuri trebuie corelat cel putin un atribut pentru fiecare categorie pentru a putea trimite produsele.
Sfat: este recomandat sa corelezi cat mai multe atribute, astfel incat produsele sa ajunga in Marketplace cu cat mai multe detalii.
8. Salveaza modificarile dand click pe butonul din coltul dreapta-sus. Dupa salvarea modificarilor, in pagina in care ai realizat corelarile vor aparea tab-uri aferente atributelor obligatorii.
9. Deschide, pe rand, tab-urile atributelor pentru a corela valorile acestora. In coloana din stanga vei avea optiunile listei pe care le-ai setat in cadrul acelui atribut din magazin, iar in coloana din dreapta vei introduce valoarea din eMAG care este aferenta acelei optiuni.
Nota: optiunile atributelor din magazin trebuie sa fie cele acceptate de eMAG.
Pasul 3: Activeaza si trimite produsele
Acceseaza din nou sectiunea eMAG Marketplace din meniu si se vor lista produsele din categoriile corelate. Pentru a le putea trimite in Marketplace, este necesar ca produsele sa fie mai intai activate.
Codurile produselor din eMAG sa nu fie dublate! In cazul in care sunt dublate, acestea trebuie schimbate in asa fel incat sa nu mai existe dubluri. Situatia ideala este atunci cand codurile produselor din eMAG raman identice cu codul produselor din platforma.
Produsele din platforma, trebuie sa aiba completate atributele care sunt obligatorii pentru eMAG, cu optiunile acceptate de acesta pentru a nu aparea erori la trimiterea produselor in eMAG. In cazul in care firma pe care o detii este inregistrata ca fiind neplatitoare de TVA in eMAG, trebuie sa comunici acest lucru departamentului de suport pentru ca acesta sa poata face setarile necesare. Nu uita, produsele trebuie sa contina cota de TVA corecta vezi aici!
Din Lista de produse poti sa faci setarile necesare pentru vanzarea produselor in Emag. Pentru a face asta, da click pe cele trei puncte de langa denumirea produsului pe care doresti sa il setezi. Aici iti vor aparea Optiuni produse pentru trimiterea in Emag.
Optiunile Categorie Emag si Alege familia in Emag ajuta la gruparea produselor in marketplace in functie de categorie si atribute.
Aceste 2 optiuni apar numai cand exista mai multe categorii de produse in eMAG si cand produsul face parte din mai multe categorii corelate in eMAG.
Dupa ce ai corelat categoriile si ai completat corect atributele, poti sa trimiti produsele in eMAG in doua moduri:
Atunci cand un produs are status stoc La comanda in Gomag, chiar daca in admin are stoc 0 se va trimite in Emag cu stoc 10 pentru a putea fi comandat.
Trimiterea produselor manual
In cazul in care doresti sa trimiti produsele in eMAG manual, vei avea de urmat 2 pasi simpli:
Pasul 1: Activeaza produsul dorit alegand optiunea "Da" din coloana "Trimite".
Pasul 2: Apasa pe ✔ si produsul va fi trimis.
Atentie: produsul va fi disponibil in eMAG dupa aproximativ 5 minute.
Trimiterea produselor simultan
In cazul in care alegi sa trimiti mai multe produse simultan, urmeaza pasii de mai jos:
Pasul 1: Da click pe Coreleaza Categorii si Atribute din partea de sus a paginii.
Pasul 2: In lista de categorii, gaseste-o pe cea pe care ai corelat-o anterior si da click pe iconita din dreptul ei .
Pasul 3: Aici vei avea un meniu drop-down din care poti alege "Trimite toate produsele active" (se vor trimite doar produsele care au fost setate ca active) sau "Activeaza si trimite toate produsele" (se vor activa si trimite toate produsele din acesta categorie).
Pentru a vizualiza produsul trimis in eMAG, da click pe iconita aceasta , situata in lista de produse.
Editarea si retrimiterea produselor in eMAG
Inainte de a trimite produsele in eMAG ai posibilitatea de a schimba din platforma informatiile dupa cum doresti ca ele sa apara in eMAG. Ai multiple posibilitati:
- Ai posibilitatea de a seta o imagine principala pentru eMAG, diferita de cea din Gomag pentru fiecare produs. Atentie: eMAG accepta doar imagini cu fundal alb. Schimbarea imagini principale o faci in doar doi pasi simpli:
Pasul 1: da click pe imaginea produsului si ti se va deschide o sectiune.
Pasul 2: din sectiunea respectiva da click pe imaginea pe care o doresti ca fiind principala pentru acest produs. Daca nu gasesti aici imaginea pe care doresti sa o ai ca imagine reprezentativa in eMAG, ai posibilitatea de a adauga o imagine noua dand click pe butonul adauga imagine noua.
- Ai posibilitatea de a edita titlul produsului, in cazul in care doresti ca titlul produsului din eMAG sa difere de titlul produsului din platforma.
- Ai posibilitatea de a seta un termen de livrare care sa se trimita in eMAG.
- Ai posibilitatea de a seta un pret fix pentru fiecare produs pe care il vei trimite in eMAG.
- Ai multiple posibilitati de filtrare a produselor, dupa diferite considerente, cum sunt:
- categoriile din Gomag;
- produsele cu sau fara eroare;
- produsele cu eroarea specificata de tine;
- produsele trimise in eMAG cu sau fara eroare;
- Ai posibilitatea de a retrimite produsele cu eroare in eMAG, evident dupa ce erorile semnalate au fost remediate. Pentru aceasta da click pe butonul Retrimite produsele cu eroare.
Extra: Alte configurari utile pentru eMAG Marketplace
AWB
Ai posibilitatea ca pentru comenziile venite din eMAG sa generezi AWB-ul in doua feluri:
- Daca alegi sa generezi AWB prin intermediul curierilor pe care ii ai setati in contul de eMAG, trebuie ca in sectiunea Genereaza AWB prin EmagMarketplace sa alegi optiunea “DA” si sa configurezi datele necesare pentru acesta in campurile aferente.
- Daca alegi sa ramai la varianta clasica a AWB-ului si sa il generezi la fel cum faci pentru comenziile venite in magazinul tau, la sectiunea Genereaza AWB prin EmagMarketplace alege optiunea “NU”. In acest caz vei genera AWB-ul transportatorului ales in setarile de livrare din platforma.
Vezi AICI ce spune George Iordache, Marketplace Sales Manager eMAG despre ce inseamna si cum iti cresti vanzarile online.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.