Gomag Campanii este un serviciu care te ajuta sa faci campanii pe Google pentru magazinul tau. Bugetul minim recomandat pentru o campanie este de 199 euro, buget ce se va utiliza pentru derularea campaniei (de asemenea bugetul poate fi adaptat in timp in functie de performante). Gasesti mai multe detalii despre Campanii AICI.
Pentru a folosi aplicatia Campanii, este necesar sa te inscrii la o sesiune de consultanta gratuita AICI.
Activare campanie
Dupa ce colegii nostri te ajuta cu activarea aplicatiei, o vei gasi in dashboard-ul magazinului tau online, in sectiunea Campanii.
Pentru a porni campania, va trebui sa complezi formularul de mai jos cu datele cardului si datele de facturare. Aceste date se vor folosi pentru retragerea bugetului de campaniei si comisionului, asa cum s-a stabilit in discutiile ce au precedat activarea aplicatiei in magazinul tau.
In momentul in care bugetul disponibil s-a epuizat, nu se va aloca automat un buget nou pentru urmatoarea luna. Va fi necesar sa revii in aplicatia din Gomag si sa aloci din nou buget.
Dupa ce ai introdus datele si ai adaugat cardul in formular, nu uita sa dai click pe butonul Salveaza.
Dupa ce s-au facut toate setarile necesare, campania va porni in aproximativ 5 zile lucratoare (timp in care Google va derula verificarile necesare).
Rapoarte
De indata ce campania este activa si ruleaza, vei avea acces la o serie de rapoarte unde vei putea monitoriza performanta campaniei. Pe baza lor vei putea ajusta bugetul sau realiza modificari in magazin.
Atunci cand vei da click pe Campanii din dashboard, ti se vor afisa rapoartele de mai jos:
- Vanzari - se va afisa totalul vanzarilor generate in urma campaniei, dar si cat reprezinta aceste vanzari (procentual) din totalul vanzarilor inregistrate de magazin, precum si valoarea acestor vanzari in euro.
- Conversii - se va afisa numarul total de conversii, dar si rata de click si rata de conversie (cate din aceste click-uri au dus la vanzari).
- Buget disponibil - se va afisa suma totala disponibila pentru campanie, bugetul zilnic (estimat) si disponibilitatea bugetului (numar de zile pentru care mai exista buget). Poti modifica bugetul zilnic cu click pe butonul Modifica. Acesta nu va putea fi mai mic de 6 euro.
- ROAS - aici vei vedea rezultatul raportului numeric dintre bugetul campaniei si vanzarile generate (ROAS - Return On Ad Spend), precum si comisionul de succes estimat (in functie de ROAS-ul inregistrat se va retine un anumit comision; gasesti modalitatea de calcul AICI).
In partea de sus a ecranului vei regasi si perioada pentru care s-au afisat aceste rapoarte (este setata pentru o luna). Daca doresti (si ai istoric) poti modifica perioada de afisare cu butonul Modifica Perioada.
Pe langa rapoartele de mai sus, sunt afisate si grafice pentru Performanta vanzari, Conversii, Click si Afisari ce vor arata performata fiecareia pentru perioada setata. Cu ajutorul lor vei avea o imagine de ansamblu asupra intregii campanii.
Graficele inregistreaza datele in urma cu doua zile, deci nu vei avea aici datele din ziua precedenta.
Prelungire campanie
Asa cum am mentionat mai devreme, atunci cand bugetul campaniei se epuizeaza (cifra afisata este 0), acesta nu se va reinnoi automat. Va fi necesar ca tu sa prelungesti campania manual, cu un click pe butonul Prelungeste Campanie.
Se va deschide o fereastra unde va trebui sa setezi conditiile pentru urmatoarea campanie:
- seteaza un Buget (in euro) - poate fi mai mare decat bugetul precedent, dar minim 199 euro;
- seteaza un Buget zilnic estimat (in euro) - se poate modifica si in timpul campaniei (acesta nu poate fi mai mic de 6 euro, dar recomandarea este ca acesta sa fie minim 35 RON);
- Durata este setata automat la 30 de zile si se modifica automat in functie de bugetul setat pe zi si cel total;
- Comisionul de Management este setat automat (10% din bugetul alocat pentru campanie);
- Comisionul de Succes va fi stabilit la final, in functie de ROAS-ul inregistrat de campanie.
Selectare produse
Exista de asemenea posibilitatea de a face modificari in ceea ce priveste produsele inscrise in campanie, cu butonul Produse.
Implicit in campanie se adauga toate produsele din magazin pentru ca Google sa poata aduna informatii despre toate.
Se va deschide o fereastra unde poti alege daca vrei:
- sa incluzi Toate produsele - optiunea va fi setata pe Da;
- sa alegi doar anumite produse - optiunea va fi setata pe Nu;
In cazul in care vrei sa alegi doar anumite produse, selectezi optiunea Nu si se va deschide o lista de unde vei putea alege produsele dorite. Dupa ce ai selectat produsele, da click pe butonul Adauga conditie.
Pentru prima luna de rulare a campaniei este recomandat sa alegi Toate produsele pentru campanie, pentru ca in prima luna Google invata si determina ce este cel mai eficient pentru magazinul tau. Apoi, vei putea face ajustari referitor la produsele pe care vrei sa le promovezi (de exemplu sa alegi produsele mai valoroase si sa lasi pe dinafara produsele ieftine).
Dupa ce ai adaugat produsele dorite, da click pe butonul Actualizeaza Produse.
Comentarii
0 comentarii
Vă rugăm să vă autentificați pentru a lăsa un comentariu.