Google Search Console este un set de unelte gratuit, creat de Google, care te ajuta sa obtii mai mult trafic prin optimizarea site-ului. Google Search Console iti arata ce probleme are site-ul tau si iti ofera resursele necesare pentru a le rezolva.
Pe langa detalii despre cum iti setezi contul, regasesti in acest articol informatii despre cele mai accesate sectiuni din Google Search Console, cum citesti avertismentele primite pe mail, ce ofera sectiunea de Coverage si cum poti sa iti indexezi mai bine site-ul pentru ca el sa se regaseasca in cautarile Google.
Afla mai multe despre cum sa te asiguri ca magazinul tau online este indexat (mai repede) in Google AICI.
- Acum imi creez contul Google Search Console
Verificare prin HTML Tag
Verificare prin DNS - Am deja un cont Google Search Console
- Erori, avertismente
1. Acum imi creez contul Google Search Console
Verificare prin HTML Tag
Pasul 1: Intra in URL-ul de creare a contului tau Google Search Console: https://search.google.com/search-console/about
Pasul 2: Logheaza-te folosind datele adresei de Gmail pe care o doresti asociata contului Google Search Console. Asigura-te ca adresa de Gmail pe care urmeaza sa o folosesti este valida. Iti recomand sa nu fie adresa ta personala, s-ar putea sa ai nevoie de ajutor si sa trimiti aceste date la support pentru o verificare mai ampla.
Pasul 3: Introdu in casuta din drapta, la Prefixul adresei URL, adresa URL a site-ului tau si da click pe butonul Continuati.
Pasul 4: Dupa ce ai apasat Continuati, ti se vor afisa cateva metode de verificare. Alege metoda de verificare prin HTML Tag.
Copiaza codul meta si introdu codul in aplicatia Google Search Console din platforma Gomag.
Nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a finaliza activarea aplicatiei.
Verificare prin DNS
Pasul 1: Intra in URL-ul de creare a contului tau Google Search Console: https://search.google.com/search-console/about
Pasul 2: Logheaza-te folosind datele adresei de Gmail pe care o doresti asociata contului Google Search Console. Asigura-te ca adresa de Gmail pe care urmeaza sa o folosesti este valida. Iti recomand sa nu fie adresa ta personala, s-ar putea sa ai nevoie de ajutor si sa trimiti aceste date la support pentru o verificare mai ampla.
Pasul 3: Introdu in casuta din stanga, la Domeniu, adresa URL a site-ului tau si da click pe butonul Continuati.
Pasul 4: Dupa ce ai apasat Continuati, vei primi un cod. Acesta trebuie copiat si trimis printr-un email celor de la gazduire. In functie de serviciul de hosting ales, ei vor stii ce anume trebuie sa faca pentru ca tu sa iti creezi contul de Google Search Console corect.
Acel cod trebuie pus in configuratia DNS pentru domeniul tau.
Transmite celor de la hosting ca iti este necesar pentru setarea contului Google Search Console.
Dupa ce au confirmat ca este setat, apasa pe “Verificare”. Nu iti face griji daca apare urmatorul mesaj:
Asa cum scrie si in mesaj, afisarea modificarilor DNS poate dura o vreme. Incearca a doua zi sa te loghezi si sa parcurgi tot pana la Pasul 3, dupa care verifica din nou.
Cand proprietatea Search Console s-a confirmat, totul este in regula.
Dupa confirmarea contului adauga SiteMap-ul
Adresa URL a sitemap-ului tau este https://www.magazin.ro/sitemap/sitemap.xml. Aceasta se introduce in campul din sectiunea Sitemaps a contului.
Dupa introducere, da click pe butonul Submit. De asemenea, aceste modificari nu se updateaza instantaneu. In decurs de cateva ore sau pana la o zi, sitemap-ul va fi incarcat complet.
Asta va grabi procesul de indexare a intregului site.
Nu toate URL-urile trebuie sa fie indexate. In general, este sarcina fisierului robots.txt sa decida ce ar trebui sau nu sa fie indexat. Cu toate acestea, exista momente in care poti sa decizi tu si sa preiei mai mult controlul asupra paginilor care apar in rezultatele cautarii. Pentru a indexa o pagina specifica, introdu URL-ul acesteia in bara de cautare Google Search Console.
Dupa ce se analizeaza pagina, poti solicita indexarea (daca deja este indexata, vei vedea asta):
Verifica in 24-48 ore pagina din nou in Search Console si vezi daca a fost cu succes solicitarea de indexare.
Verifica in Google ce pagini sunt indexate pentru site-ul tau scriind in bara de cautare: site:www.magazin.ro.
Ti se vor afisa atat paginile indexate cat si numarul acestora.
2. Am deja un cont Google Search Console
Pentru activarea aplicatiei in magazinul tau Gomag, urmeaza pasi de mai jos:
Pasul 1: intra in contul tau Google Search Console, sectiunea Settings.
Pasul 2: din sectiunea Property settings, da click pe Ownership verification.
Pasul 3: da click pe sectiunea HTML Tag.
Ai posibilitatea sa activezi aplicatia si prin Google Analytics, in cazul in care ai codul de Analytics deja audaugat in magazin. Pentru a face asta alege optiunea Google Analytics, din sectiunea Verification Methods.
Pasul 4: copiaza tag-ul HTML.
Pasul 5: Introdu codul pe pagina aplicatiei din Gomag
Nu uita sa dai click pe butonul Salveaza pentru a finaliza activarea aplicatiei.
3. Erori, avertismente
Sectiunea Index -> Coverage
Aici ai un rezumat al tuturor paginilor. Daca vor exista erori pe URL-uri (404, de redirect, de server, etc). aici vei avea situatia lor si vei putea face oricand un export sa il trimiti la support.
Vei avea si un rezumat al paginilor cu avertismente. De regula este cel mai des accesat in conturile Search Console.
Este foarte probabil sa ai atentionari de genul "missing aggregateRating, description, review, priveValidUntil, url" si altele.
Se refera la implementarea unui tip de marcare (mark-up-uri) pe o pagina pentru a furniza detalii suplimentare despre continutul paginii. Astfel se seteaza mark-up-uri de genul celor de url, pret, nume, review, rating, cod, etc.
Retine insa ca acestea sunt avertizari si nu erori (mai corect spus recomandari) din partea Google Search Console pentru ca este un tool care te ajuta sa monitorizezi prezenta site-ului tau in rezultatele Google.
Toate aceste avertismente sunt oferite oricarui client ce foloseste Google Search Console si poti pur si simplu sa ignori daca pagina ta de listare de produse nu ofera un astfel de camp. Este vorba despre standarde de la Google, ei considera ca aceste informatii ar trebui sa existe acolo.
Cum sa tii minte ce e important de rezolvat si ce nu:
- daca ai aceasta culoare pentru URL-urile tale, fa un export al paginilor si trimite-l pe support pentru a-l analiza.
- aceasta culoare semnifica recomandari de la Google Search Console. Nu reprezinta nici erori, nici setari incomplete.
- culoarea verde inseamna ca toate URL-urile tale sunt in regula.
Comentarii
0 comentarii
Vă rugăm să vă autentificați pentru a lăsa un comentariu.