Google Site Tag este o modalitate mai simpla de conectare a contului de Google Analytics cu restul tool-urilor si serviciilor de monitorizare, fara a fi nevoie sa se adauge mai multe scripturi in aceeasi pagina web. Functioneaza similar cu Google Tag Manager, doar ca este codat direct la codurile JavaScript ce sunt adaugate in pagina.
Din acest motiv, Google Site Tag este recomandat celor cu experienta in JavaScript, monitorizarea codurilor de tracking fiind mai complexa. Site Tag permite instalarea tag-urilor direct in pagina, fara a avea de-a face cu un sistem de management al tag-urilor.
Site Tag este compatibil doar cu tool-uri de marketing Google si nu ofera prea multe functionalitati, din moment a fost creat sa functioneze intr-un mod cat mai simplu.
Este recomandat sa se instaleze fie Google Tag Manager, fie Google Site Tag, dar nu ambele, deoarece au aceeasi functie generala. Ambele ofera multiple puncte de tracking tool-urilor si soft-urilor de analiza.
Aplicatia Google Site Tag va fi actualizata si cu partea de remarketing, momentan insa se pot urmari doar conversiile.
Noua interfata Google Ads genereaza un cod unic pentru:
- urmarirea conversiilor
- urmarirea apelurilor catre un numar de telefon de pe site
- conversii optimizate
- consimtamant
- remarketing
- Google Analytics
In cazul in care ai deja activa aplicatia Google Site Tag, pentru urmarirea conversiilor nu mai este nevoie sa activezi si aplicatia Google Ads deoarece functiile acestei aplicatii sunt deja incluse in Google Site Tag, iar activarea ambelor aplicatii va duce la o eroare si nu se vor mai inregistra datele.
Trebuie in schimb sa activezi aplicatiile Google Analytics si Google Remarketing.
Urmarirea Conversiilor
Pentru activarea aplicatiei Google Site Tag va trebui sa completezi doua campuri: Script Global si Cod Conversie.
Pe acestea le vei crea intrand in contul tau Google Ads, sectiunea Tools si alegand optiunea Conversion.
Aici da click pe semnul + pentru a adauga o noua conversie. Ti se va deschide o noua fereastra, unde va trebui sa alegi tipul conversiei: Website si mai apoi categoria conversiei: Purchase.
La sectiunea Value este indicat sa alegi a doua optiune, pentru a se inregistra valoarea reala a conversiilor.
Apoi, nu uita sa salvezi setarile.
Astfel se va genera Google Site Tag-ul. In platforma, prima bucata de script generata se adauga in campul Script Global.
Iar a doua sectiune Event Snippet se adauga in campul Cod conversie.
Dupa activarea aplicatiei si introducerea codurilor, in platforma vei vedea aceasta:
Urmarirea Apelurilor catre un Numar de Telefon de pe Site
Urmarirea apelurilor catre un numar de telefon de pe site este utila pentru a vedea cat de eficient genereaza anunturile de pe site apeluri telefonice. Cand cineva acceseaza site-ul dupa un click pe un anunt, urmarirea conversiilor prin apeluri de pe site te ajuta sa identifici si sa contorizezi apelurile.
Acest tip de urmarire a conversiilor contorizeaza un apel drept conversie atunci cand are o durata mai lunga decat cea minima setata. Pentru a genera cod-ul pe care trebuie sa il introduci in platforma Gomag pentru a urmari apelurile urmeaza pasii de mai jos:
Pasul 1: conecteaza-te la contul tau de Google Ads.
Pasul 2: da click pe sectiunea Tools si alege optiunea Conversion.
Pasul 3: da click pe semnul + pentru a adauga o noua conversie. Ti se va deschide o noua fereastra, unde va trebui sa alegi tipul conversiei: Phone Calls.
Pasul 4: completeaza informatiile necesare generarii cod-ului de conversi si da click pe butonul Creati si continuati.
Pasul 5: dupa ce introduci numarul de telefon pe care vrei sa il urmaresti, creaza si copiaza cod-ul.
Pasul 6: introdu codul in platforma.
Nu uita sa salvezi modificarile facute dand click pe butonul Salveaza.
Conversii optimizate
Conversiile optimizate reprezinta o functie care poate creste precizia masurarii conversiilor. Aceasta vine in completarea etichetelor de conversie existente si trimite date indexate prin hashing privind conversiile primare de pe site, in mod confidential.
Pentru a activa aceasta functionalitate acceseaza aplicatia Google SiteTag din platforma Gomag, alege DA la sectiunea Conversii optimizate si urmareste instructiunile de AICI.
Consimtamant
In functie de configurari, Google utilizeaza cookie-uri, pentru a ajuta la masurarea conversiilor si la campaniile de remarketing. Aceste mecanisme pot fi configurate in asa fel incat sa ruleze doar in cazul in care utilizatorul si-a oferit consimtamantul.
Pentru a stabili daca astepti sau nu consimtamantul utilizatorului pentru citirea cookie-urilor, acceseaza sectiunea Gomag Apps, Google Site Tag si in josul paginii vei gasi sectiunea Asteapta consimtamantul.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.