Pixelul Facebook este un instrument care permite urmarirea si inregistrarea comportamentului utilizatorilor din magazinul tau online. Intr-o forma mai simpla, Facebook Pixel este un cod, care odata instalat in magazinul tau online, iti permite sa creezi diferite tipuri de campanii in Facebook Ads (reclame platite).
Impreuna cu un catalog de produse creat in Facebook Business Manager, Pixelul Facebook poate afisa produse relevante utilizatorilor care au interactionat cu business-ul tau. Gasesti mai multe informatii AICI.
Instalare Facebook Pixel
Pentru a instala Facebook Pixel urmareste cu atentie pasii de mai jos:
Pasul 1: in contul de Business Manager, da click in partea stanga sus pe patratul format din 3 linii una sub alta (All Tools) si selecteaza butonul BUSINESS SETTINGS / Setarile Afacerii.
Pasul 2: in meniu deschis, in coloana din partea stanga selecteaza butonul DATA SOURCES si in lista nou deschisa selecteaza optiunea PIXELS.
Apoi in cadrul central apasa butonul albastru ADD/ADAUGA.
Pasul 3: in noua fereastra deschisa creezi pixelul. Trebuie sa completezi cele 2 campuri:
- Pixel name: poti sa iti denumesti pixelul cum doresti tu sau poti opta pentru generare automata.
- Check your website: adauga adresa magazinul tau online (cu www si numele magazinul tau online de tipul: www.magazinulmeuonline.ro)
Dupa ce ai completat cele 2 campuri, da click pe butonul albastruCONTINUE.
Pasul 4: in noua fereastra deschisa se face instalarea propriu-zisa a pixelului. Selecteaza optiunea SET UP THE PIXEL NOW si urmeaza instructiunile din noua fereastra deschisa de la pasul 5.
Pasul 5: in noua fereastra deschisa ai la indemana 3 optiuni. Selecteaza optiunea pentru instalare manuala: MANUALLY ADD PIXEL CODE TO WEBSITE.
Pasul 6: in noua fereastra deschisa alege sa instalezi pixelul astfel:
- Din campul de la punctul 1 (Install base code on website) selecteaza intregul cod si copiaza-l intr-un NotePad sau document Word sau Drive sau oriunde iti e la indemana.
- Din intregul cod, ai nevoie doar de CODUL DIN 15 sau 16 CIFRE. Copiaza-l si apasa butonul Continue.
Pasul 7: acceseaza aplicatia Facebook Pixel din Gomag Apps.
In campul ID PIXEL FACEBOOK adauga codul format din 15 sau16 cifre pe care l-ai copiat de la pasul 6.
Dupa ce ai adaugat codul din 15 sau 16 cifre da click pe butonul SALVEAZA si verifica daca aplicatia este activa.
Verificarea pixelului se face cu aplicatia Facebook Pixel Helper, care este un plug-in pe care il poti instala in browserul tau accesand ACEST LINK.
Pasul 8: Dupa ce ai adaugat codul de pixel in aplicatia dedicata din Gomag, te intorci in Business Manager si continui setarea evenimentelor. In noua fereastra deschisa setezi evenimentele selectand use Facebook Event Setup Tool.
Pentru informatii updatate constant, verifica Documentatia Oficiala Facebook pentru Pixel AICI.
Verifica Documentatia Oficiala Facebook pentru Setarea Evenimentelor AICI.
Cheie verificare domeniu
Pentru verificarea domeniului urmeaza pasi:
Pasul 1: Intra in contul tau de Business Manager.
Daca nu ai un cont si vrei sa iti faci verificarea domeniului, poti incepe prin a-ti crea un cont de Business Manager aici: https://business.facebook.com/
Pasul 2: In contul Business Manager selecteaza BUSINESS SETTINGS.
Pasul 3: Selecteaza BRAND SAFETY si apoi DOMAINS.
Pasul 4: Da click pe butonul ADD.
Pasul 5: Adauga domeniul tau fara https sau www, doar de forma magazinultau.ro si da click pe butonul ADD DOMAIN.
Dupa adaugarea domeniului poti face un refresh la pagina pentru actualizare si pentru a putea continua verificarea domeniului.
Pasul 6: In noua fereastra selecteaza tabul META-TAG VERIFICATION si copiaza codul de tipul <meta name="facebook-domain-verification".
Cheia de verificare este un meta tag care are urmatorul format: <meta name="facebook-domain-verification" content="xyz - codul generat pentru domeniul tau" />.
Pasul 7: acceseaza aplicatia Facebook Pixel din Gomag Apps si introdu codul de la pasul 6 in sectuinea Cheie Verificare Domeniu. Da click pe butonul Salveaza.
Pasul 8: In Business Manager la verificarea domeniului unde ai lucrat pana acum, apasa pe butonul verde VERIFY.
Dupa ce ai facut toate setarile este necesar sa astepti aproximativ 1 ora (timp estimativ) pana cand domeniul tau va fi verificat.
Iar acum, asteapta ca Facebook sa faca verificarea si poti incepe sau continua promovarea afacerii in zona Facebook.
Pasul 9: In Business Manager, dupa ce se face verificarea, domeniul tau va aparea cu bulina verde, semn ca a fost verificat.
Conversion API
Integrarea si implementarea Conversion Api va inregistra doar evenimentele de tip PURCHASE. Se inregistreaza doar conversiile (de la conversion). Nu se vor inregistra prin server evenimentele de tipul View Content, Add To Cart, Search, Initiate Checkout etc.
Pentru a utliza Conversion API ai nevoie de un Token pe care sa il adaugi in platforma Gomag la sectiunea Conversion API - Token de acces in aplicatia Facebook Pixel. Poti genera un astfel de Token urmand pasii:
Pasul 1: intra in contul tau de Business Manager, sectiunea Events Manager si alege Pixelul pentru care vrei sa generezi un astfel de Token.
Pasul 2: da click pe tab-ul Settings.
Pasul 3: dupa ce ai selectat tab-ul Settings, te duci mai in jos in pagina pana cand ajungi la sectiunea Conversion Api si selectezi "Generate access token".
Pasul 4: copiaza codul generat.
Pasul 5: acceseaza aplicatia Facebook Pixel din platforma Gomag si in sectiunea Conversions API - Token de Access este necesar sa adaugi (copy/paste) codul pe care l-ai copiat si salvat la Pasul 4.
Nu uita sa dai click pe butonul Salveaza.
Pasul 6: te intorci in Business Manager in sectiunea de la Pasul 3 si selectezi butonul "Get Started" si urmezi pasii.
Este necesar sa selectezi pentru fiecare eveniment si client parametrii care se trimit si se primesc.
Tine minte, in acest pas este nevoie sa bifezi macar un parametru atat pentru eveniment, cat si pentru client, iar apoi vei putea trece mai departe pana la butonul "Finish".
Informatii importante despre Conversion Api, ce sunt, cum se integreaza si care este diferenta dintre Evenimentele de Browser si Evenimentele de Server, gasesti in documentatia oficiala Facebook aici: https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/conversions-api/set-up-conversions-api-as-a-platform/
La fiecare vizita in Business Manager, sectiunea Events Manager, se va afisa automat un pop-up de anuntare a protocolului de masurare a evenimentelor, chiar daca implementarea Conversion Api a fost facuta. Asadar, poti sa elimini prin X acest pop-up de fiecare data cand intri in aceasta sectiune!
OPTIONAL
Sectiunea de Implementation/Implementare se poate lua optional in considerare. Integrarea Conversion Api din Gomag presupune DOAR generarea codului Token si adaugarea in aplicatia Facebook Pixel, insa daca vrei sa faci si acest pas, gasesti informatii mai jos:
Pasul 1: Click pe tab-ul Implementation.
Pasul 2: Click pe butonul albastru Get Started si urmeaza pasii.
Pasul 3: Genereaza un nou cod Token - click pe butonul albastru Generate Access Token.
*Acest nou cod trebuie introdus in aplicatia Facebook Pixel din Gomag in locul vechiului cod de la pasul 5.
Pasul 4: Treci peste pasii Set up Events, Managing your implementation si ajungi la ultimul punct, Finish Implementation unde dai click.
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.