Pixelul Facebook este un instrument care permite urmarirea si inregistrarea comportamentului utilizatorilor din magazinul tau online. Intr-o forma mai simpla, Facebook Pixel este un cod, care odata instalat in magazinul tau online, iti permite sa creezi diferite tipuri de campanii in Facebook Ads (reclame platite).
Impreuna cu un catalog de produse creat in Facebook Business Manager, Pixelul Facebook poate afisa produse relevante utilizatorilor care au interactionat cu business-ul tau. Gasesti mai multe informatii AICI.
Instalare Facebook Pixel
Pentru a instala Facebook Pixel urmareste cu atentie pasii de mai jos:
Pasul 1: in contul de Meta Business Suite, da click pe butonul Setari (Settings).
Pasul 2: in meniul deschis, in coloana din partea stanga selecteaza butonul Surse de date (Data Sources) si in lista nou deschisa selecteaza optiunea Pixeli (Pixels).
Apoi in cadrul central apasa butonul albastru Mergi la seturi de date.
Pasul 3: in fereastra nou deschisa apasa butonul Adauga (Add).
Pasul 4: in noua fereastra deschisa creezi pixelul:
- Denumeste acest set de date: in acest camp poti sa iti denumesti pixelul cum doresti (este indicat sa folosesti o denumire relevanta pentru a putea monitoriza mai bine pixeli creati).
Dupa ce ai completat denumirea, da click pe butonul albastru Creeaza.
Pasul 5: in noua fereastra deschisa incepe instalarea propriu-zisa a pixelului. Poti alege cum doresti sa asociezi site-ul tau web, bifand una din cele doua optiuni. Este indicat sa alegi optiunea recomandata (Recommended) si apoi urmeaza instructiunile din noua fereastra deschisa de la pasul 6, dupa ce dai click pe butonul Inainte.
Pasul 6: in noua fereastra deschisa ai la indemana 2 optiuni. Selecteaza optiunea pentru implementare manuala Implementeaza manual interfata API, cu un click pe butonul Instaleaza manual codul.
Pasul 7: in noua fereastra deschisa vei avea posibilitatea de a configura interfata API Conversii. Treci prin toti pasii acestei configurari (Prezentare generala, Selecteaza evenimente, Selecteaza detaliile evenimentelor, Verifica configurarea si Vezi instructiunile) si fa setarile dorite pentru fiecare pas. Dupa ce ai finalizat o sectiune, da click pe butonul Continua pentru a trece la urmatoarea. Dupa ce vei da click pe Continua din ultima sectiune, Verifica instructiunile, ti se va afisa pixelul nou creat.
La pasul Selecteaza evenimente este nevoie sa bifezi macar un parametru pentru eveniment, pentru a putea trece mai departe la urmatorul pas cu butonul "Continua".
Pasul 8: seteaza si activeaza aplicatia Facebook Pixel din Gomag Apps.
Pentru a activa aplicatia Facebook Pixel in magazinul tau Gomag vei avea nevoie de ID-ul pixelului creat (un numar de 16 cifre). ID-ul pixelului il vei gasi in pagina pixelului, pe care o poti accesa urmand calea Setari > Surse de date > Seturi de date din contul tau Meta Business. In sectiunea Seturi de date selecteaza pixelul creat dand click pe denumirea acestuia. Sub denumirea pixelului vei gasi si numarul aferent ID-ului, asa cum se vede in imaginea de mai jos. Copiaza acest numar.
In campul ID PIXEL FACEBOOK din aplicatia Facebook Pixel, din dashboard-ul magazinului, copiaza numarul din 16 cifre si apoi da click pe butonul SALVEAZA si verifica daca aplicatia este activa.
Verificarea pixelului se face cu aplicatia Facebook Pixel Helper, care este un plug-in pe care il poti instala in browserul tau accesand ACEST LINK.
Pentru informatii updatate constant, verifica Documentatia Oficiala Facebook pentru Pixel AICI.
Verifica Documentatia Oficiala Facebook pentru Setarea Evenimentelor AICI.
Cheie verificare domeniu
Pentru verificarea domeniului urmeaza pasi:
Pasul 1: Intra in contul tau de Business Manager.
Daca nu ai un cont si vrei sa iti faci verificarea domeniului, poti incepe prin a-ti crea un cont de Business Manager aici: https://business.facebook.com/
Pasul 2: In contul Business Suite selecteaza SETARI (Settings).
Pasul 3: Selecteaza Siguranta si adecvarea marcii (Brand safety) si apoi Domenii (Domains).
Pasul 4: Da click pe butonul ADAUGA (Add), apoi selecteaza optiunea Creeaza un nou domeniu.
Pasul 5: Adauga domeniul tau fara https sau www, doar de forma magazinultau.ro si da click pe butonul ADAUGA.
Dupa adaugarea domeniului poti face un refresh la pagina pentru actualizare si pentru a putea continua verificarea domeniului.
Pasul 6: In noua fereastra copiaza codul de tipul <meta name="facebook-domain-verification". Il gasesti in sectiunea 1. Copiaza aceasta eticheta meta.
Cheia de verificare este un meta tag care are urmatorul format: <meta name="facebook-domain-verification" content="xyz - codul generat pentru domeniul tau" />.
Pasul 7: acceseaza aplicatia Facebook Pixel din Gomag Apps si introdu codul (eticheta meta) copiat la pasul 6 in sectiunea Cheie Verificare Domeniu. Da click pe butonul Salveaza.
Pasul 8: In Business Manager la verificarea domeniului, unde ai lucrat pana acum, respecta si restul pasilor din aceasta fereastra, iar la final da click pe butonul verde Realizeaza verificarea domeniului.
Dupa ce ai facut toate setarile este posibil sa astepti un interval de timp pana cand domeniul tau va fi verificat.
Iar acum, asteapta ca Facebook sa faca verificarea si poti incepe sau continua promovarea afacerii in zona Facebook.
Pasul 9: In Business Manager, dupa ce se face verificarea, domeniul tau va avea marcajul Verificat cu verde, semn ca a fost verificat.
Conversion API
Integrarea si implementarea Conversion Api va inregistra doar evenimentele de tip PURCHASE. Se inregistreaza doar conversiile (de la conversion). Nu se vor inregistra prin server evenimentele de tipul View Content, Add To Cart, Search, Initiate Checkout etc.
Pentru a utiliza Conversion API ai nevoie de un Token pe care sa il adaugi in platforma Gomag la sectiunea Conversion API - Token de acces in aplicatia Facebook Pixel. Poti genera un astfel de Token urmand pasii:
Pasul 1: intra in contul tau de Business Manager, sectiunea Surse de date (Data sources) > Seturi de date (Data sets) si alege Pixelul pentru care vrei sa generezi un astfel de Token.
Pasul 2: da click pe butonul Deschide in Events Manager (Open in Events Manager).
Pasul 3: Selectezi tab-ul Setari, te duci mai in jos in pagina pana cand ajungi la sectiunea Configureaza integrarea directa si dai click pe butonul "Genereaza codul de acces".
Pasul 4: copiaza codul generat.
Pasul 5: acceseaza aplicatia Facebook Pixel din platforma Gomag si in sectiunea Conversions API - Token de Access este necesar sa adaugi (copy/paste) codul pe care l-ai copiat si salvat la Pasul 4.
Nu uita sa dai click pe butonul Salveaza.
Pasul 6: te intorci in Business Manager in sectiunea de la Pasul 3 si selectezi butonul "Incepe" si urmezi pasii.
Informatii importante despre Conversion Api, ce sunt, cum se integreaza si care este diferenta dintre Evenimentele de Browser si Evenimentele de Server, gasesti in documentatia oficiala Facebook aici: https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/conversions-api/set-up-conversions-api-as-a-platform/
Comentarii
0 comentarii
Articolul este închis pentru comentarii.